جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نکوداشت مرحوم آیت الله آقا نجفی همدانی /حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ باید طوری برنامه ریزی کرد تا مشکل حضور روحانیون اثرگذار و توانمند برای رفتن از قم به روستا و شهرها برای پاسخ گویی به احکام دینی برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در همایش نکوداشت مرحوم آیت الله نجفی همدانی که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، به جایگا علم، عالم و هدایت در قرآن اشاره کردند و گفتند: هدایت و راهنمایی ازموضوعات مهم در آفرینش و خلقت است.

این مرجع تقلید بابیان اینکه خدای متعال، انبیای الهی را به عنوان هادی مبعوث کرده تا انسان را از گمراهی بیرون  بیاورند گفتند: عالمان ربانی نیز ادامه دهنده همان مسیر انبیای الهی هستند.

معظم له  با تاکید براینکه شهرها از علمان وارسته و فقیه خالی شده ابراز داشتند: در گذشته عالمان و فقیهان  اثر گذار در روستا وشهرها بود به طوری که با رحلت یک عالم، فقیه دیگر به جای او حاضر می شد، ولی امروز این مسئله وجود ندارد.

 ایشان افزودند: بایدحوزه طوری حرکت کند، بتواند فقیه و عالم تربیت کند و در جامعه اثر گذار باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی از حضور غیر ضرور مبلغان در قم انتقاد کردند و بر هجرت مبلغین توانمند به شهرها و روستا تاکید کردند.

 معظم له بیان داشتند: باید طوری برنامه ریزی کرد تا مشکل حضور روحانیون اثر گذار برای رفتن از قم به روستا وشهرها برای پاسخ گویی به احکام دینی  برطرف شود تا آنها هم با آسودگی هجرت کنند.

 ایشان درادامه  اخلاق، جهاد وتبلیغ و وارسته بودن به مبانی عالی نفسانی  را از جمله خصوصیات مرحوم آیت الله نجفی همدانی عنوان کردند و گفتند: ایشان تحصیل کرده حوزه نجف و تربیت شده مکتب علمی اخلاقی بزرگانی چون آقا ضیاء بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: مرحوم آیت الله نجفی همدانی از کسانی بود که به حمایت از انقلاب امام راحل(ره) برخواستند وبرای تداوم انقلاب ودفاع از ارکان انقلاب تلاش های فراوانی کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha