سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام علیرضا عطایی - کنگاور

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) شهرستان کنگاور با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، افزود: هدف امر به معروف خیرخواهی بندگان برای یکدیگر و اصلاح جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام علیرضا عطایی، در جمع طلاب و معاونین مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) گفت: امر به معروف و نهی از منکر طبق مبانی دینی از واجبات است و سایر واجبات با تمام عظمتی که دارند، در مقابل این مهم همچون قطره ای در برابر دریا هستند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) شهرستان کنگاور افزود: هدف امر به معروف و نهی از منکر، خیرخواهی بندگان برای یکدیگر و اصلاح جامعه است.

وی با اشاره به ویژگی های فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: ییکی از ویژگی های اساسی امر به معروف و نهی از منکر این است که باید از باب دلسوزی و خیرخواهی برای طرف مقابل باشد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) شهرستان کنگاور تصریح کرد: در بجای آوردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر ترتیب مراحل آن باید رعایت شود؛ یعنی ابتدا با عطوفت و «قول لَین» با دیگران برخورد شود و و مراحل دیگر را نیز طبق معیارهای این فریضه انجام دهیم.

حجت الاسلام عطایی افزود: دیدگاه امر کننده و نهی کننده نسبت به کسی که مرتکب کار ناپسندی شده باید مانند طبیب نسبت به بیمار باشد، همان طور که در کار طبابت نیز همه مراحل درمانی برای بهبود بیمار انجام می شود.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: اگر این مراحل رعایت شود و قصد قلبی خالص باشد،الطاف الهی هم به کمک ما می آید و  فردی که کار ناپسند انجام داده نیز  ناراحت نمی شود و  جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha