شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: راه اندازی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه اقدام ارزشمندی است که می تواند تا حدی جبران کم کاری ها پیرامون این تراث شیعه و اهل بیت(ع) باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار برگزار کنندگان کنگره امام سجاد(ع) و مدیران مرکز تخصصی صحیفه سجادیه اظهارداشت: تا کنون، کار زیرساختی برای صحیفه سجادیه صورت نگرفته  و این اقدام شما بسیار ارزشمند و قابل ستایش است.

وی ادامه داد: وجود یک زیرساخت مناسبت تضمینی است برای ادامه راه و این در حال حاضر تحقق نیفتاده است، لذا باید تا مدتی به صورت شناسایی ظرفیت ها علمی موجود، شناخت اساتید متخصص،  راه اندازی کلاس های تربیت استاد، تدوین متن مورد نیاز، راه اندازی کلاس های تقویتی مربی که کاملا با ساز و کارهای رشته تخصصی آشنا باشد به منظور ایجاد زیرساخت های رشته تخصصی صحیفه سجادیه در حوزه علمیه الزامی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه صحیفه سجادیه سرمایه معنوی بزرگ است، افزود: کتاب صحیفه سجادیه به عنوان تراث شیعه و اهل بیت(ع) است که امروز در اختیار ما قرار گرفته تا کنون از آن غفلت شده و حق آن ادا نشده است.

وی ادامه داد: فعالیت های مرتبط با صحیفه سجادیه یکی از کارهای بزرگ و ارزشمند اعضای کنگره بین المللی امام سجاد(ع) است که می تواند نه تنها در قم، بلکه با ایجاد شعبه های در سایر استان ها و شهرها حتی خارج از کشور نسبت به آن ادای حق کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به خونگرمی و ولایتمدار بودن مردم استان هرمزگان به ویژه مردم بندرعباس، گفت: مردم استان هرمزگان دارای ظرفیت بزرگی هستند و با قدرت، مقاوت، ایستادگی و پا فشاری طی سالیان متوالی یک حرکت ارزشمند کنگره بین المللی امام سجاد(ع) را دنبال می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری، فعالیت های تخصصی درباره صحیفه سجادیه را دلگرم کننده خواند و افزود: انتخاب حجت الاسلام کفیل یک انتخاب احسن است و ما وی را انسانی محقق، با انگیزه، پرتلاش و خستگی ناپذیر می شناسیم، هر جایی که بوده است درخشیده و همه با این توصیف ایشان را می شناسند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ایجاد مرکز تخصصی صحیفه سجادیه را یکی از فعالیت های تأثیرگذار عنوان کرد و ادامه داد: تجربه سفرهای حج این پیام را به ما داد که مساله صحیفه سجادیه از جمله کتاب هایی است که برای همه طوایف جامعه اسلامی آن طراوت، زیبایی را دارد، به طوری که وقتی این کتاب در دست برادران اهل سنت می رسید با آن معانی بلند ، نکات اخلاقی برجسته و مناجات های بلند برای آنان این مطالب تعجب آور بود و نسبت به این کتاب احترام قائل می شدند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در زمان آیت الله العظمی بروجردی این کتاب در یک رفت و برگشت به الازهر فرستاده شد، آن زمان علمای الازهر گفته بودند چرا ما از این کتاب غافل بوده ایم و تاکنون این کتاب به دست ما نرسیده است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha