شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام لبخندان مرکز تخصصی صحیفه سجادیه

حوزه/ مدیر موسسه اندیشه‌های اسلامی صحیفه سجادیه بیان داشت: در مدت ۶ سال برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، هر سال ۴۰۰ جوان هرمزگانی به منظور حضور در دوره صحیفه سجادیه در قم حضور پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمدعلی لبخندان شامگاه یکشنبه در آیین افتتاح مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در منطقه نیروگاه قم اظهارداشت: امید داریم به مدد علمی و حمایت های حوزه علمیه قم استان هرمزگان به عنوان پیشگام عرصه ترویج و تبلیغ صحیفه سجادیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی در حرکت باشد.

وی افزود: با توجه به تاکید مراجع معظم و اساتید برجسته حوزه های علمیه محوراصلی فعالیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی هفتمین دوره کنگره بین المللی امام سجاد (ع) را کتاب « رسالة الحقوق » این امام همام قرار می دهیم.

حجت الاسلام لبخندان ادامه داد: با توجه به برگزاری موفق ششمین دوره کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در 12 کشور دنیا و 10 استان، کشور  کشورهای دیگری خواهان برگزاری کنگره بودند که امید است در سال‌های آینده کشورهای بیشتری در این کنگره مشارکت داشته باشند.

 مدیر موسسه اندیشه‌های اسلامی صحیفه سجادیه با بیان این که امام سجاد(ع) را به عنوان الگو برای بشریت معرفی کنیم، افزود: ما به عنوان سربازان مکتب امام سجاد (ع) باید این حرکت علمی را با جدیت آغاز کنیم و با بهره گیری از ظرفیت های علمی حوزه های علمیه باید نسبت به کم کاری های گذشته تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی با اشاره به گنگره بین المللی امام سجاد(ع) در سال 96 اذعان داشت: مبنای فعالیت ما در هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع)، رساله الحقوق امام سجاد است که امید است پژوهشگران در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

عضو شورای علمی کنگره امام سجاد(ع) با بیان اینکه مرکز تخصصی صحیفه سجادیه؛ پشتوانه علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) خواهد بود، اظهارداشت: امروز بندرعباس و استان هرمزگان مفتخر است که پرچم صحیفه سجادیه را با همه سختی هایی که دارد نه تنها در 10 استان کشور بلکه در 12 کشور از 5 قاره برافراشته سازد، اما با عنایت اهل بیت (ع)، این کار صورت گرفت و امروز شاهد افتتاح مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در قم هستیم.

وی با بیان این که امروز چهره زشتی از اسلام در کشورهای جهان نشان داده شده است، تصریح کرد: ما باید چهره زیبای اسلام را به دنیا نمایش دهیم و بهترین امامی که می‌تواند در این مسییر به یاری ما بیاید، امام سجاد(ع) است.

انتهای پیام   313/17

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha