سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 406342
۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
قرآن رنگی

حوزه/ الازهر قانونی تصویب کرده که بنا بر آن استفاده از کاغذهای رنگی در چاپ قرآن ممنوع است و علاوه بر این قرآن باید فقط با خط سیاه و پس زمینه سفید نوشته شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، شیخ علاء عبدالظاهر رئیس کمیته تحقیقات و تالیفات در مرکز تحقیقات الازهر، اعلام کرد این مرکز در جلسه ای به ریاست احمد الطیب شیخ الازهر قانونی تصویب کرده که بنا بر آن استفاده از کاغذهای رنگی در چاپ قرآن ممنوع است و علاوه بر این قرآن باید فقط با خط سیاه و پس زمینه سفید نوشته شود.

وی افزود: علاوه بر این ما تصمیم گرفته ایم الگوی قانونی چاپ قرآن را تغییر دهیم و از این پس به تمام متقاضیان چاپ قرآن و ناشران تذکر خواهیم داد که نباید از کاغذهای رنگارنگ و چاپ های رنگی در چاپ متن قرآن استفاده کنند و بر این اساس رنگ سیاه تنها رنگی است که باید در چاپ خطوط قرآن مورد استفاده واقع شود و رنگ سفید نیز تنها رنگ مجاز برای پس زمینه صفحات است.

رئیس کمیته تحقیقات وتالیفات گفت: این قانون جدید برای حفظ هیبت و وقار قرآن کریم صادر شده و ما خاطر نشان می کنیم که مرکز تحقیقات الازهر قدرت قانونی لازم برای جمع آوری قرآنهای رنگی موجود در بازار را در اختیار ندارد.

وی افزود: در مورد چاپ قرآن همچنین شکایت هایی به ما رسیده بود که در قرآن چاپ شده توسط یکی از مراکز نشر مصر، اشتباهی در سوره فتح وجود دارد که ما با این مرکز نشر تماس گرفتیم و به آنها در این زمینه تذکر دادیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha