جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
راه اندازی یک موزه اسلامی در پایتخت اندونزی

حوزه/به زودی یک موزه اسلامی جدید در مرکز اسلامی جاکارتا راه اندازی می‌شود که قرار است با مدیریت موزه لوور فرانسه همکاری داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از antaranews، مرکز اسلامی جاکارتا در اندونزی با همکاری موزه هنر اسلامی لوور فرانسه، به زودی یک موزه اسلامی را به عنوان نماد تمدن اسلامی در پایتخت اندونزی راه اندازی می‌کند.

شودری، رئیس مرکز مطالعات و توسعه اسلامی در مرکز اسلامی جاکارتا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: قرار است در این موزه مجموعه‌ای از نشریات علمای مختلف از جمله نسخ خطی و میراث اسلامی جاکارتا به نمایش گذاشته شود. این موزه منعکس کننده توسعه تمدن اسلامی در جاکارتا بوده و امید است مجسم کننده پیشرفت اسلامی در اندونزی باشد.

وی سپس افزود: طرف اندونزیایی در این پروژه  تصمیم گرفته است در خصوص راه اندازی موزه جدید، با موزه هنر اسلامی لوور فرانسه که تجربیات زیادی در این زمینه دارد، همکاری داشته باشد. این موزه به عنوان پنجره‌ای از دانش و تایید ویژگی‌های اسلامی پایتخت اندونزی راه اندازی می‌شود و به همین دلیل نیز باید مدیریت مناسبی داشته باشد.

به گفته وی، ساختمان موزه که قرار است در محوطه مرکز اسلامی جاکارتا قرار بگیرد تا پایان امسال آماده می‌شود.

هری سوهارتونو، رئیس توسعه رفاه اجتماعی در دفتر خدمات اجتماعی جاکارتا نیز ابراز امیدواری کرد که همکاری با موزه هنر اسلامی لوور فرانسه نیز به دلیل تجربه بالای مسئولین این مرکز در مدیریت یک موزه اسلامی قطعا مثمر ثمر خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha