پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام روستاآزاد

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از ساماندهی مشاوران مذهبی فیلم و سریال دینی در این دفتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به همت اداره اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دومین نشست تخصصی مشاوران مذهبی فیلم و سریال در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این نشست، ساماندهی مشاوران مذهبی فیلم و سریال را از جمله خواسته ها و انتظارات بالا دستی از حوزه عنوان کرد و گفت:‌ سال ها این انتظار از حوزه وجود داشت که برای حرکت به سوی یک رسانه دینی، افراد متخصصی را معرفی نماید تا در کنار تولیدات رسانه ای مانند فیلم و سریال حضور داشته باشند؛ ولی ساماندهی دقیقی صورت نگرفته بود؛ به همین خاطر اگر کسی می خواست برای تولید اثری، نظر کارشناسی از یک دانش آموخته حوزوی بگیرد، نمی دانست به کجا مراجعه نماید؛ ولی امروز با ایجاد این چنین ساختاری، کارگردان ها و تهیه کنندگان تولیدات رسانه ای می توانند به افرادی که هم تحصیلات حوزوی دارند و هم تحصیلات و بعضا تجربه تولیدات رسانه ای دارند مراجعه نمایند.
وی به برکات ساماندهی مشاوران مذهبی فیلم و سریال نیز اشاره کرد و اظهار داشت: قطعا استفاه از مشاوران مذهبی در تولیدات رسانه ای اثر گذاری فوق العاده ای در محصولات تلویزیونی و سینمایی خواهد داشت و جلوی بسیاری از پیامدهای منفی را خواهد گرفت؛ علاوه بر این تاثیرات نقش بسیار مهمی در راهنمایی و آموزش طلابی که تازه به این عرصه وارد شده اند ایفا خواهد کرد.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به روایتی از امام باقر علیه السلام نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این حدیث علما به عنوان مرزبانانی معرفی شده اند که نگهبانی می دهند تا لشکریان ابلیس بر شیعیانی که توان دفاع از خود ندارند، خروج نکرده و حمله نکنند؛ بنابراین یک روحانی باید اول مرز را بشناسد تا بتواند مرزبان مکتب اهل بیت باشد؛ با توجه به تاثیرات رسانه می توان گفت که امروز مشاوران مذهبی فیلم و سریال یکی از مصادیق علمای مرزبان می باشند که با شناخت درست مکتب اهل بیت می توانند از این مکتب مرزبانی نمایند.
یادآور می شود؛ در این نشست حجت الاسلام روستا آزاد سایت مشاور فیلم را که به منظور ساماندهی مشاوران مذهبی فیلم و سریال راه اندازی شده است، افتتاح کرد.
همچنین در ادامه اباذر جعفری رئیس اداره اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این نشست از فعالیت های صورت گرفته جهت سازماندهی مشاوران مذهبی فیلم و سریال تشکر کرد و افزود: ایجاد سایت مشاور فیلم و سازماندهی مشاوران مذهبی فیلم و سریال قدم اول از یک فعالیت جدی و مهمی است که با تلاش های عزیزان به وقوع پیوسته است.
وی با بیان اینکه قرار نیست این مجموعه یک نهاد ممیزی و نظارتی دیگر در کنار دیگر نهادهای ممیزی باشد، ادامه داد: این مجموعه به منظور ارتقای کیفیت تولیدات رسانه ای ایجاد شده است و قرار است مشاور مذهبی در کنار دیگر عوامل از اول تا آخر کار حضور داشته و نقش ایده پردازی داشته باشد.
همچنین دکتر ابوالقاسم اسدی زاده در این نشست ضمن تشکر از حمایت های دفتر تبلیغات اسلامی از طلاب فعال در عرصه رسانه، کار مشاوره در تولیدات رسانه ای را فعالیت تبلیغی خواند و گفت: کار مشاوره برای تولیدات رسانه ای فعالیت تبلیغی می باشد و با عنایت دفتر تبلیغات اسلامی قرار است فعالیت های مشاوران به عنوان فعالیت های تبلیغی در پرونده افراد درج گردد.
در ادامه، مشاوران مذهبی فیلم و سریال به تبادل نظر در مورد نحوه فعالیت سایت مشاور فیلم و مشاوران مذهبی در تولیدات رسانه ای پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha