شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کمک مالی ۶۰۰ هزار دلاری برای بازسازی مسجد سوخته تگزاس

حوزه/در پی در آتش سوختن مسجد تگزاس، مسلمانان و مردم آمریکا موفق به جمع آوری کمک مالی ۶۰۰ هزار دلاری برای بازسازی دوباره این مرکز اسلامی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از الجزیره، مسلمانان و مردم آمریکا موفق به جمع آوری کمک مالی 600 هزار دلاری برای بازسازی مسجد تگزاس شدند.

این مسجد ساعاتی پس از صدور حکم اجرایی ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه مسلمانان، به آتش کشیده شد.

درحالی که تصویب قانون ممنوعیت ورود مسلمانان، پناهندگان و شهروندان 7 کشور دیگر به ایالات متحده آمریکا توسط دولت آمریکا، خشم جهانیان را برانگیخته، جامعه تگزاس پس از به آتش کشیده شدن مسجد تگزاس، به پشتیبانی از ساکنان مسلمان برخاسته و یک درخواست اینترنتی کمک‌های مالی برای بازسازی مرکز اسلامی ویکتوریا موفق شد در عرض 24 ساعت، 600 هزار دلار کمک مالی برای بازسازی مسجد را جمع آوری کند. این در حالی است که برای احیای دوباره ساختمان این مرکز اسلامی به 850 هزار دلار نیاز است.

شهید هاشمی، رئیس مرکز اسلام ویکتوریا در این باره به خبرنگاران گفت: صبح جمعه که مسجد را در حال سوختن تماشا کردیم، در شوک فرو رفتیم. اما کمک‌های مردم فوق العاده بوده و ما بسیار سپاسگذاریم.

وی افزود: مسلمانان از شهرهای اطراف، دالاس و هیوستون برای اعلام پشتیبانی‌شان به ما مراجعه کردند و این حقیقتا دلگرم کننده است.

این مرکز اسلامی در سال 2000 احداث شده بود. آتش گرفتن این مرکز در ساعت 2 صبح اتفاق افتاد و بسیاری معتقدند که حریق تعمدی بوده است.

درحالی که این حادثه آتش سوزی درست ساعاتی پس از تصویب منع ورود مسلمانان به آمریکا توسط دونالد ترامپ اتفاق افتاده، پلیس و متخصصان آتش نشانی در تگزاس هنوز در حال بررسی علت این حریق هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha