جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت زینب (س)

حوزه/ حازم الخالدی عضو شورای استان کربلا از تصویب روز ولادت حضرت زینب (ُسلام الله علیها) به عنوان روز عفاف خبر داد و از سازمان های بین المللی خواست تا این روز را به عنوان روز جهانی عفاف به رسمیت بشناسند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حازم الخالدی عضو شورای استان کربلا از تصویب روز ولادت حضرت زینب (ُسلام الله علیها) به عنوان روز عفاف خبر داد و از سازمان های بین المللی خواست تا این روز را به عنوان روز جهانی عفاف به رسمیت بشناسند.

الخالدی گفت: شورای استان کربلا تصویب کرد که روز پنجم از ماه جمادی الاول مصادف با (3/2/2017)-( 14بهمن95) روز ولادت حضرت زینب (س) روز عفاف باشد. همچنین درخواستی به هیئت وزیره مبنی بر نامیدن روز ولادت به عنوان روز ملی عفاف ارائه شده است و از سازمان های بین المللی خواستیم تا این مناسبت را به عنوان روز جهانی عفاف به رسمیت بشناسند.

الخالدی در خصوص تعطیل رسمی در این روز گفت: روز ولادت با روز جمعه مصادف است که تعطیل می باشد.

آیت الله یعقوبی از علمای عراق پیش از این در پیامی خواستار نامیدن یک روز از سال به عنوان روز عفاف شده بود. ایشان روز ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) عقیله اهل البیت (ع) را برای این روز انتخاب کردند و این به جهت این است که حضرت زینب (س) تجسم حقیقی عفاف و پاکدامنی هستند و بعد از شهادت امام حسین (ع) و در مجالس یزد و ابن زیاد سخت ترین رنج ها، ظلم و ستم ها را متحمل شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha