پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عامل آتش سوزی مسجد فلوریدا به ۳۰ سال زندان محکوم شد

حوزه/دادگاهی در فلوریدا، فردی را که روز عید قربان مرکز اسلامی فورت پیرس را به آتش کشیده بود، به ۳۰ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، دادگاهی در آمریکا روز گذشته طی صدور حکمی، فرد عامل به آتش کشیده شدن مسجد فلوریدا در روز عید قربان را به 30 سال زندان محکوم کرد.

مقامات فلوریدا اعلام کردند جوزف شریبر، مجرم سابقه دار 32 ساله با به آتش کشیدن مرکز اسلامی فورت پیرس در پانزدهمین سالگرد 11 سپتامبر،  بیش از 100 هزار دلار به این مرکز اسلامی خسارت وارد کرده است.

این حریق در روز عید قربان سال گذشته اتفاق افتاده و هر چند کسی در آن صدمه ندید اما سبب تعطیلی مسجد و آواره شدن نمازگزاران این مرکز اسلامی شد.

شریبر در بازجویی‌هایش به پلیس گفته بود که تصور می‌کرده آموزه‌های اسلام تهدیدی علیه امنیت ملی محسوب می‌شوند. پلیس پیش از این گفته بود که صفحه فیس بوک این فرد دارای شعارهای ضدمسلمانی زیادی بوده است.

گفته می‌شود شرایبر یک مجرم سابقه دار بوده و اتهامات علیه او از جمله مدارک موجود در خصوص آتش زدن مسجد از روی تعصب و نفرت می‌توانسته او را به حبس ابد محکوم سازد.

دادستان پرونده در این باره گفت: این وحشتناک است وقتی می‌بینیم که فردی به هر دلیلی خانه عبادت و پرستش مردم را مورد حمله قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha