پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مخالفت دادگاهی در نیجریه با ممنوع ساختن حجاب در مدارس

حوزه/ دادگاهی در شهر لاگوس، حاضر به بررسی درخواست دولت ایالتی مبنی بر ممنوع ساختن حجاب اسلامی برای دختران در مدارس نشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، دادگاهی در شهر لاگوس در نیجریه روز گذشته حاضر به بررسی درخواست دولت ایالتی مبنی بر ممنوع ساختن استفاده از حجاب اسلامی در میان دختران مدرسه‌ای نشد. دولت ایالتی لاگوس قصد داشت با کسب موافقت دادگاه، حجاب را در میان دختر مدرسه‌ای ها ممنوع اعلام کند.

قاضی محمد لاوال گاربا در این باره گفت: تنها دادگاه عالی می‌تواند به این درخواست رسیدگی کند که هنوز زمان دادگاه مشخص نشده است.

پیش از این در جولای سال گذشته مسلمانان از دادگاه خواسته بودند اجازه پوشیدن حجاب به دختران داده شود که با این درخواست موافقت شده و این بار دولت ایالتی قصد دارد این حکم را باطل کند.

این درخواست توسط انجمن اسلامی دانشجویان نیجریه و در پی تلاش‌های دولت برای مبارزه با حجاب دختران در مدارس به دادگاه داده شد.

شهید اشافا دبیر انجمن اسلامی در بیانیه‌ای گفت: مایه خرسندی است که درخواست دولت ایالتی در دادگاه تجدیدنظر با شکست مواجه شده و اکنون نیز دادگاه دیگر حاضر به پذیرش درخواست آن‌ها نیست. ما از همین جا به آن‌ها توصیه می‌نمی از قانون و حکم دادگاه تبعیت کنند.

وی افزود: نقض حقوق مدنی دانش آموزان مسلمان پذیرفتنی نیست و ما انتظار داریم حکم صادره از دادگاه در تمامی مدارس ایالتی به اجرا در آید.

لاگوس شهری بندی و پایتخت سابق نیجریه است. این شهر دومین سرعت رشد را در میان شهرهای قاره آفریقا داشته و جمعیت منطقه شهری آن بالغ بر ۲۱ میلیون نفر می‌باشد. لاگوس پرجمعیت‌ترین شهر نیجریه و قاره آفریقا به حساب می‌آید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha