پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
راهپیمایی اعتراض آمیز مردم پاکستان علیه تخریب یک مسجد باستانی

حوزه/ مردم شهر راولپندی در استان پنجاب، در اعتراض به فروختن مسجد تاریخی فیض الاسلام به یک خریدار محلی که قصد دارد به جای آن یک بازار خرید بسازد، دست به راهپیمایی زدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nation، مردم شهری در پاکستان در اعتراض به فروش مسجد تاریخی فیض الاسلام در شهر راولپندی در استان پنجاب دست به تظاهرات زدند. این راهپیمایی گسترده سبب بسته شدن خیابان‌ها و ترافیک گسترده‌ای شد.

تظاهرکنندگان مسلمان با در دست داشتن پلاکاردها و تابلوهایی علیه دولت پنجاب شعار داده و خواستار توقف فروش این مسجد باستانی به یک خریدار محلی شدند. گفته می‌شود که این خریدار محلی قصد دارد این مسجد را تخریب کرده و به جای آن یک بازار خرید بسازد.

راهپیمایان از «میان شهباز شریف» وزیر ارشد پنجاب خواستند که علیه کارفرمایانی که این جرم را مرتکب می‌شوند وارد عمل شود. سخنرانان در این تجمع با اشاره به اینکه این مسجد تاریخی از زمان پیش از استقلال پاکستان وجود داشته است، بر اهمیت این مسجد به عنوان یک میراث ارزشمند باستانی تاکید کردند.

به گفته سخنرانان این خریدار محلی قصد دارد به جای این مسجد یک مرکز تجاری خرید و فروش بسازد، اما مردم محلی هرگز اجازه چنین کاری به او نخواهند داد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha