جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تعلیق معلمان یک مدرسه در فیلادلفیا، به جرم دعوت از سخنران فلسطینی

حوزه/ دو معلم مدرسه فرندز سنترال در فیلادلفیا که دو هفته پیش یک فعال فلسطینی را به منظور سخنرانی برای دانش آموزان آورده بودند، از کار معلق شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مدرسه فرندز سنترال واقع در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیای آمریکا، دو هفته پس از اینکه جلسه سخنرانی یک فعال فلسطینی برای دانش آموزان لغو کرد، دو معلم مرتبط با این جلسه را نیز  به اتهام دعوت از یک فلسطینی برای سخنرانی در محوطه مدرسه از کار معلق کرد.

آریل اور، معلم 25 ساله زبان انگلیسی در این مدرسه، و لیلا حلوا، معلم 26 ساله تاریخ هر دو به علت اعتراض به لغو جلسه سخنرانی و دعوت از این فرد برای صحبت در مدرسه، بیکار شدند.

بنابر گزارش‌ها این معلمان پس از جلسه‌ای که خارج از مدرسه تشکیل شد، توسط مدیر این مدرسه و مدیر منابع انسانی از حکم تعلیق‌شان مطلع شدند.

اور و حلوا روز سوم فوریه، یک جلسه سخنرانی با همکاری سعید عطشان، استادیار کالج سوارت‌مور ترتیب داده بودند. سعید عطشان که دارای دکترای مردم شناسی و مطالعات خاورمیانه از دانشگاه هاروارد می‌باشد قصد داشت درباره موضوع اشغال فلسطین برای دانش آموزان سخنرانی کند.

سرگی سلر مدیر این مدرسه مدعی شده است که این نشست می‌توانسته نگرانی‌هایی را برای بعضی از اعضای جامعه به همراه داشته باشد. به نظر می‌رسد حامیان و طرفداران صهیونیست‌ها حتی تحمل ایراد سخنرانی توسط این عضو جنبش بایکوت و تحریم اسرائیل را نیز نداشته‌اند. در همین راستا دانش آموزان نیز تا کنون 2 تجمع اعتراض آمیز برگزار کرده‌اند.

وکیل معلمان اخراجی در این باره به خبرنگاران گفت: این دو معلم حتی اجازه نداشته‌اند در جلسه‌ای که منتهی به تعلیق آن‌ها شده شرکت کنند و از خودشان در مقابل اتهامات دفاع نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha