پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
افزایش ۳ برابری اسلام‌هراسی سازمان یافته در آمریکا

حوزه/طبق یک گزارش جدید که روزنامه گاردین منتشر کرده در یک سال گذشته، اسلام‌هراسی سازمان یافته در آمریکا ۳ برابر شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، به گفته یک گزارش جدید از مرکز قانون فقر جنوبی، گروه‌های سازمان‌یافته اسلام‌هراس در آمریکا در سال گذشته 3 برابر شده‌اند.
مرکز قانون فقر جنوبی که یک تشکیلات عام المنفعه ناظر بر افراط‌گرایی و نژادپرستی می‌باشد در آخرین گزارش خود اعلام کرد که تعداد گروه‌های رسمی سازمان‌یافته ضداسلامی در آمریکا در یک سال گذشته از 34 گروه به بیش از 1 صد گروه رسیده‌اند. 
این مرکز شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، همراه با حملات تروریستی در این کشور را از دلایل اصلی دامن زدن به اسلام‌هراسی عنوان کرد. 
نقش کاخ سفید در اسلام‌هراسی
مارک پوتوک نویسنده ارشد این گزارش سالانه روز گذشته گفت: چندین سیاستمدار ارشد کاخ سفید از جمله استیو بانون، استیو میلر و کیلیان کانوی از متفکران اصلی جدی جریان اسلام‌هراسی هستند.
در این گزارش آمده است که در حال حاضر بیش از 900 گروه نفرت محور از گروه‌های کوکلوسکلان گرفته تا نئونازی‌ها و سازمان‌های نژادپرستانه جدایی طلب سیاه پوست، در سرتاسر آمریکا در حال فعالیت هستند. 
این گزارش به این نتیجه رسیده است که صعود سریع ترامپ در یک سال گذشته بسیاری از این گروه‌های نژادپرست و افراط‌گرای راست را قدرت بخشیده است. همزمان کمپین انتخاباتی ترامپ استقلال گروه‌های افراط‌گرا را از بین برده و آنان به جای شرکت در جریانات نژادپرستانه خصوصی، به یک جریان اصلی پیوسته‌اند.
تاثیر اینترنت و سایت‌ها در رشد اسلام‌هراسی
تحلیلگران همچنین بر این عقیده هستند که یکی دیگر از دلایل افزایش تعداد گروه‌های نفرت محور سازمان یافته در سراسر ایالات متحده آمریکا، رشد سریع وب‌سایت‌های اینترنتی و ناشناس نفرت‌محور و ضداسلامی می‌باشد.
به گفته پوتوک بسیاری از کسانی که دست به عملیات‌های تروریستی خشونت آمیز می‌زنند پیشتر تحت تاثیر سایت‌های اسلام‌هراسی و افراط‌گرا بوده‌اند.
وی افزود: واضح است که این افراد بیشتر و بیشتر در اینترنت فعالیت دارند، البته به جز زمانی که شروع به کشتن بیگناهان می‌کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha