چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی

حوزه / عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به مسئله "نفوذ" به عنوان یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری، گفت: اظهار نظر برخی مسئولان و افراد فاقد صلاحیت در مسائل دینی و فقهی سبب ضربه زدن به اسلام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند پیرامون اظهار نظر اخیر استاندار خراسان جنوبی مبنی بر این که "رقصیدن مرد و زن نامحرم به اسلام و مسلمین لطمه ای وارد نمی کند"، "نیروی انتظامی مسئول حفظ نظم هستند نه چیز دیگری"، و...، اظهار کرد: در اسلام، حد و حدود هرچیزی مشخص شده است و مسائل حلال و حرام نباید توسط افراد غیرکارشناس در جامعه عنوان شود.

وی با طرح این سئوال که در کجای اسلام به رقص زن و مرد نامحرم با یکدیگر و عدم اشکال آن اشاره شده است؟ تصریح کرد: افرادی که این کارها را انجام داده و یا موجبات تشویق مردم به آن را فراهم می کنند، در واقع بدعت گذار هستند.

عضو جامعه روحانیت مبارز، بیان سخنان فوق را، از یک مقام رسمی بعید دانست و خاطرنشان کرد: اگر بنا به عدم رعایت حلال و حرام اسلام بود، که باید بگوییم چرا انقلاب کردیم؟ این مسائل که در رژیم پهلوی به وفور به چشم می  خورد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با تاکید بر این که یکی از دلایل اصلی ایجاد انقلاب اسلامی ایران، پیاده شدن اسلام ناب محمدی(ص) بوده است، یادآور شد: جای بسی تاسف است که در این جامعه افرادی به ارائه فتوا می پردازند که هیچ گونه علم  و فهمی در مورد دین ندارند.

وی با بیان این نکته که همه عزت و عظمت ما در پیاده کردن شرع اسلام است، گفت:  دخالت افراد غیر کارشناس و فاقد صلاحیت در امور فقهی و دینی از آفت های مهم جامعه امروز است.

عضو جامعه روحانیت مبارز ضمن اشاره به مسئله "نفوذ"، به عنوان یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری، متذکر شد: سخنان استاندار خراسان جنوبی، یکی از مهمترین مصادیق نفوذ است و همگی ما باید هوشیارباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با اشاره به این که بدترین افراد کسانی هستند که دین را به دنیا بفروشند، ابراز کرد: بی تفاوت بودن برخی افراد در مقابل دین، از معضلاتی است که با هیچ چیز قابل جبران نیست.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران اذعان داشت: بر کسی پوشیده نیست که روحانیت همیشه در صف مقدم بوده و از ابتدای انقلاب تاکنون، نقش بارزی در هدایت جامعه بر دوش داشته؛ امیدواریم که طلاب و روحانیون ما همانند گذشته و حتی بیشتر از آن، در راه تحقق اهداف اسلام و انقلاب جلوتر از مردم حرکت نمایند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha