چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خالد البطش

اختصاصی حوزه/خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی با تقدیر از نقش اساسی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین گفت تمام کشورهای عربی و اسلامی باید همانند ایران در مسیر حمایت از فلسطین گام بردارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، برگزاری اجلاس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران به محلی برای همگرایی و هم افزایی سیاستمداران، علما و فعالان بین المللی در مسئله فلسطین شده بود؛ یعنی درست در روزهایی که غرب با حمایت از طرح «تکفیر»، اختلاف در جهان اسلام و دور شدن اذهان از موضوع مرکزی یعنی قدس شریف را دنبال می کند، تهران میزبان میهمانانی از ۸۰ کشور جهان شد که حرف اول و آخرشان فلسطین بود.

میزبانی شایسته از سوی جمهوری اسلامی و حضور در عالیترین سطح نیز این پیام آشکار و روشن را به همگان می داد که تهران، فارغ از تمام دعواهای طائفه ای و مذهبی، همچنان پیشتاز حمایت از قدس شریف و مسئله فلسطین است و از این آرمان خودکوتاه نخواهد آمد.

فلسطین؛ شاهراهی که تمام امت باید در آن حرکت کنند

در همین راستا خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی از نقش اساسی ایران در حمایت از فلسطین تقدیر کرد و گفت تمام کشورهای عربی و اسلامی باید همانند ایران در مسیر حمایت از فلسطین گام بردارند.

وی که در حاشیه کنفراس بین الملیی حمایت از انتفاضه فلسطین درتهران با خبرنگار «حوزه» گتفگو می کرد، با تشکر و قدردانی از رهبر، دولت و مردم ایران برای تشکیل این کنفرانس با اهمیت و یاری فلسطین تاکید کرد: مسئله فلسطین مسئله اساسی و محوری امت اسلامی و ملت های عرب است و تمسک به مسئله فلسطین، شاهراهی است که تمام امت اسلامی باید در این مسیر حرکت کنند.

اجماع ملی فلسطینی ها درباره حمایت ایران از فلسطین

وی نقش ایران در حمایت از فلسطین را کلیدی و شاخص ارزیابی کرد و گفت: در این اجلاس شاهد بودیم که تمام گروه های فلسطینی در ایران جمع شده بودند؛ چه کسانی که طرفدار سازش با صهیونیست ها می باشند و چه مخالفان سازش که همین امر نشان می دهد درباره حمایت ایران از مسئله فلسطین، یک اجماع ملی بین فلسطینی ها وجود دارد و این شاخص و امتیازی بزرگ برای ایران است که به فضل سیاست های جمهوری اسلامی و حکمت رهبری ایران به دست آمده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی با تشکر مجدد از حضرت آیت الله خامنه رهبر معظم انقلاب و دولت و رئیس مجلس بر اهمیت تحکیم روابط بین ایران و فلسطین تاکید کرد و گفت: ایران نقش خود در قبال فلسطین را به شایستگی ایفا می کند و ما از تمام کشورهای عربی و اسلامی می خواهیم که مانند ایران باشند و در حمایت از مساله فلسطین همانند جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.

حکمت و درایت رهبر انقلاب اسلامی در مواجهه با مسئله فلسطین

خالد البطش سخنان رهبر انقلاب را مهمترین سخنان این کنفراس دانست و گفت: شناخت ایشان از جزئیات مساله فلسطین و بصیریت افزایی ایشان و همچنین دیدگاه ایشان درباره نحوه مدیریت روابط و اختلافات بین گروه های فلسطینی و این که فرمودند هر گروه فلسطینی باید هزینه دیدگاه های خود را بپردازد، همگی قابل تقدیر و احترام است و نشانه درایت و حکمت ایشان است و شایستگی ایشان برای رهبری کشوری به بزرگی ایران را اثبات می کند.

وی نقطه مشترک بین تمام گروه های فلسطینی و عربی و اسلامی را محور مقاومت دانست و گفت: ایران آماده است از تمام این جنبش ها حمایت کند به شرط این که ملتزم به مقاومت باشند و برخورد ایران بر اساس مذهب یا عقیده دینی یا نژادی نیست و این بسیار مهم است.

جنبش فتح به جای اتهام زنی، اشتباه خود را بپذیرد

عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جواب به برخی اعتراض ها نسبت به سخنرانی دکتر رمضان عبدالله دبیر کل جنبش جهاد در مراسم افتتاحیه اجلاس فلسطین گفت: صحبت های ایشان تنها توضیح آن چیزی بود که دولت خودگردان در توافق نامه اسلو امضا کرد و برخی التزامات و موارد امنیتی را در این قرار داد افشا کرد. او دولت خودگردان را متهم نکرد فقط برخی واقعیت ها را بیان کرد. اما به نظر می رسد افرادی که به دنبال سازش سیاسی بودند و با آمدن ترامپ طرح هایشان شکست خورده، امروز خشمگین و ناراحت هستند و عکس العملی ناپسند انجام دادند.

مقاومت، تنها راه نجات فلسطین

وی با بیان این که جنبش فتح به جای اتهام زنی به جهاد اسلامی و ایجاد درگیری باید اشتباه خود را در رویکرد سازش کارانه و توافق اسلو بپذیرد گفت: ما باز هم بر التزام خود به مقاومت و نپذیرفتن طرح سازش تاکید می کنیم و از دولت خودگردان می خواهیم از توافق اسلو خارج شود و به فضای وحدت ملی و مفاده توافق قاهره و التزام به گزینه مقاومت و جهاد به عنوان تنها راه نجات فلسطین برگردد.

خالد البطش در بخش دیگری از این گفت و گو با تقدیر از فعالیت های خبرگزاری حوزه در زمینه نشر آراء و افکار علما و شخصیت های دینی گفت: علمای دینی، نقشی بی بدیل در فضای عمومی جامعه دارند؛ باید علماء ما چه سنی و چه شیعه از هر نوع بیان و صحبت تفرقه آفرین پرهیز کنند و در مسیر وحدت امت اسلامی و تقریب بین مذاهب حرکت کنند و آرزو می کنم همه ما چه شیعه و چه سنی از هر گونه موضع و بیانی که می تواند ایجاد تفرقه کند خوداری کنیم چرا که به ضرر جهان اسلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha