شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی - امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تربیت دینی باید از مهم‌ترین رویکرد‌های مورد توجه در مدارس باشد، گفت: ارتقای دانش اسلامی و تربیت دینی همواره در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با جمعی معلمان و مدیران آموزش و پرورش، با اشاره به این که مسأله تعلیم و تربیت جزء اصول اولیه در هر جامعه ای است، گفت: دین مبین اسلام به عنوان آخرین و کامل ترین دین الهی همواه کسب علم به عنوان یک ارزش مهم مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این که  اسلام بر مسئله علم آموزی تأکید کرده است، بیان داشت:  به طور حتم کسی که در پی آموختن علم باشد، به حقیقت نزدیک تر خواهد شد و حقانیت حقایق بیشتر پی خواهد برد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که علم همواره بستر ساز تعالی و پیشرفت جوامع بوده است، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی که دین و احکام اسلامی محور همه امور است، نمونه ای مشخص از یک کشور مقتدر و اثرگذار در عرصه بین المللی مورد توجه است.

مسؤول حوزه علمیه نکا در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تربیت دینی دانش آموزان اشاره کرد و با بیان این که علم آموزی به تنهایی کافی نیست، بیان داشت: علم بدون تقوا و اخلاق می تواند بستری را برای انحراف و تباهی انسان فراهم کند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز نسل جوان جامعه در معرض خطرات و هجمه های سنگینی قرار دارند، تصریح کرد: مجامع علمی و آموزشی کشور باید در کنار تعلیم علوم به مباحث اخلاقی و دینی نیز توجه ویژه داشته باشند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز مدارس ما خط مقدم تربیت و آموزش فرزندان این کشور هستند، ادامه داد: اگر یک دانش آموز از همان دوران ابتدایی با مسائل دینی و اخلاقی به خوبی آشنا شود به هیچ عنوان فریب هجمه های دشمنان را نخواهد خورد و در دام آنها گرفتار نمی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران از آموزش و پرورش به عنوان خاستگاه ترویج مفاهیم دینی و ارزشی در کنار مسائل علمی یاد کرد و گفت: مدرسه به عنوان یک پایگاه مهم اجتماعی و تربیتی پس از خانواده نقش بسیار مهمی در تربیت نسلی دیندار برای جامعه اسلامی بر عهده دارد.

وی از مدرسه به عنوان یک نظام اجتماعی اثر بخش در جامعه یاد کرد و افزود: مدرسه بعد از خانواده، دومین پایگاه مهم تربیت دانش آموزان به شمار می رود و از این رو نقش مهمی در تقویت مبانی دینی در آنها می تواند نقش آفرین باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که توجه به ترتیب دینی و اخلاقی دانش آموزان، به منظور اخلاقی کردن جامعه و پرورش فضائل و نیکی ها در اجتماع باید همواره مورد توجه دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مبانی دینی و اخلاقی در نظام تعلیم و تربیت باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که مبانی دینی در پرورش انسان های فاضل و اندیشمند از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: امروز با گسترش علم و تکنولوژی شبهات و هجمه های فرهنگی علیه جوانان گسترش بسیاری یافته که باید نسبت به آن پاسخگو باشیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تربیت دینی باید از مهم‌ترین رویکرد‌های مورد توجه در مدارس باشد، خاطرنشان کرد: ارتقای دانش اسلامی و تربیت دینی همواره در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha