جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبا بابایی

اختصاصی حوزه / بانوی مستبصر ژاپنی گفت: زمانی که در ژاپن ازدواج کردم مراسم ما در یک مسجد به همراه چند نفر از دوستان مسلمانمان برگزار شد و مهریه ام ۵ سکه بود و زمانی که به ایران آمدم مهریه ام را بخشیدم و برای مسجدی فرش خریدم ...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کونیکو یامامورا با اسم ایرانی سبا بابایی بانوی مستبصر ژاپنی با اشاره به شخصیت برجسته فاطمه زهرا(سلام الله علیها) به الهام گرفتن از زندگی و سیره این بانوی بزرگوار در زندگی بانوان مسلمان و بر معرفی ایشان به جهانیان تاکید کرد.

سبا بابایی بانوی مستبصر ژاپنی با اشاره به نحوه آشنایی خود با شخصیت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) گفت: در ابتدای آشنایی ام با دین مبین اسلام آشنایی زیادی با شخصیت بانوی بزرگ اسلام نداشتم اما زمانی که وارد ایران شدم تدریجا با شخصیت ایشان آشنا شدم .و متوجه شدم که واقعا شخصیت ایشان الگوی کامل زن مسلمان است و تمام خوبی ها در وجود ایشان جمع هست .

وی ادامه داد: وظیفه ما به عنوان یک زن مسلمان این است که از ایشان الهام بگیریم  و در حد توان در زندگی خود راه و سیره ایشان را پیاده کنیم، اگر چه این کار بسیار مشکل است اما حداقل می توانیم خودمان را به این بانوی بزرگ نزدیک کنیم از این رو ابتدا باید با شخصیت حضرت زهرا(سلام الله علیها) آشنا شویم اگرچه زندگی ایشان بسیار کوتاه بود اما سراسر صبر و تحمل و استقامت بود.

بانوی ژاپنی خاطر نشان کرد: ایشان در دوران کودکی مادرشان را از دست می دهد و از محبت مادر محروم می شود و از سوی دیگر شاهد اذیت و آزار پدرگرامیشان از طرف مشرکان بودند اما باز هم  این بلایا را تحمل می کردند و بعد از هجرت پدر شان به مدینه در فراق رسول الله تا مدتی صبر کردند.

وی با اشاره به مقطعی از زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها ) ادامه داد: بعد از ازدواج ایشان با حضرت علی(ع) مشکلات زیادی را  تحمل کردند اما در عین حال به  تربیت فرزندانشان می پرداختند و به عبادت معبود می پرداختند. و مهمترین اقدام ایشان دفاع از ولایت بود و در راه نادیده گرفتن حق حضرت علی(ع) مبارزه سیاسی کردند .

ازدواج در مسجد و بخشش مهریه ام اولین گام در مسیر زندگی اسلامی بود

بابایی با اشاره به ساده زیستی بانوی بزرگ اسلام و الگوگیری از زندگی ایشان گفت: امروزه که تجملات در زمینه ازدواج گسترش پیدا کرده لازم است توجه بیشتر و دقیق تری به زندگی ایشان داشته باشیم، زمانی که خودم در ژاپن ازدواج کردم مراسم ما در یک مسجد به همراه چند نفر از دوستان مسلمانمان برگزار شد و مهریه ام 5 سکه بود  و زمانی که به ایران آمدم مهریه ام را بخشیدم و برای مسجدی فرش خریدم .

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم حضرت زهرا(سلام الله علیها) را  الگو قرار دهیم باید از یک کار کوچک شروع کنیم و انشالله خانم های جوان تصمیم بگیرند بخشی از سیره دختر پیامبر(ص) را در زندگی خود اجرا کنند.

بانوی ژاپنی با تاکید بر این که صبر و تحمل حضرت زهرا(سلام الله علیها) به خاطر زنده ماندن اسلام وبرقراری حکومت اسلامی بود، افزود: ما نیز باید در زندگی صبر داشته باشیم وبدانیم  آرمان انقلاب اسلامی رسیدن به  استقلال کشور بوده اگرچه ممکن است امروز کمبودهایی  داشته باشیم اما با تحمل و کوشش می توانیم این کمبودها را جبران کنیم. ایران کشور بزرگ و دارای منابع بسیار است و انشالله جوانان در راه شهدا که به خاطر دفاع از کشور و دین و فرهنگ  وهویتمان جانشان را نثار کردند قدم بردارند چراکه 8 سال دفاع مقدس ما تمام نشده و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به این که ایرانی ها خیلی با استعداد هستند، ادامه داد:  اگر جوانان ایرانی تلاش کنند به هدفشان می رسند، البته فقط پیشرفت علم و تکنولوژی به تنهایی ارزش ندارد اگر هر چه پیشرفت علمی داشته باشیم و معنویت را از دست بدهیم ارزشی ندارد. مانند کشور ژاپن که بسیار پیشرفته است و مردم تلاش می کنند اما تکیه گاهی ندارند وبه خاطر مسوولیت های بسیاری که پذیرفته اند و به دلیل نبود معنویت و نداشتن تکیه گاه خدا آمار خودکشی بسیار بالایی دارند .

 تاکید حضرت زهرا(سلام الله علیها) بر حمایت از ولایت

بانوی مستبصر ژاپنی گفت: حضرت فاطمه(سلام الله علیها) تاکید بر روی امر امامت داشتند و در حال حاضر که امام ما غایب است ولایت فقیه ادامه دهنده ولایت و امامت هست و با چنگ زدن و تبعیت از ولایت فقیه  از تفرقه می توانیم جلوگیری کرده  و امت واحده شویم .

وی با اشاره به تاکید اسلام بر روی صله رحم گفت: متاسفانه در ژاپن این موضوع اجرا نمی شود و ممکن هست فرزندی سال ها  پدر و مادرش را نبیند .اگر صله رحم باشد جمعیت ما بیشتر و قدرت مند تر می شویم و انشالله که ما اسلام حقیقی را بشناسیم و با صبر و تلاش سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها) را بشناسیم و در زندگی اجراکنیم.

ضرورت ترجمه سیره زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) به زبان های دیگر

 بابایی با اشاره به ضرورت معرفی شخصیت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در سطح جهانی گفت: قبل از تبلیغ شخصیت بانوی بزرگ اسلام باید خودمان به سیره ایشان عمل کنیم و سپس برای امرتبلیغ افرادی که با  زبان های مختلف آشنا هستند باید زندگی و شخصیت حضرت زهرا(سلام الله علیها) را و کتاب های زندگی ایشان ترجمه کنند تا به عنوان الگوی کاملی به کشورهای دیگر معرفی شوند.

وی در خصوص معرفی  حجاب اسلامی به عنوان یکی از مهمترین ویژگی های حضرت زهرا (سلام الله علیها) به بانوان تازه مسلمان ، گفت: از آنجا که حجاب فقط در اسلام نیست در ادیانی چون مسیحیت و بودایی نیز وجود دارد و شخصیت زن را حفظ می کند باید به جامعه تفهیم کنیم که زن کالا نیست و باید یک بانوی مسلمان شخصیت و جایگاه خود را در جامعه بداند و از آن حفاظت کند.

بانوی مستبصر ژاپنی در پایان با تاکید بر ضرورت هوشیاری مسلمان ها در برابر توطئه های دشمنان گفت: امروزه دشمنان به دنبال استعمار فرهنگی ملت های مسلمان هستند از این رو بر هر مرد و زن مسلمان لازم است که فرهنگ و دین و هویت خود را و شخصیت های بزرگی همچون حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را بشناسد و به آنها افتخار کند و در راه آنها حرکت کرده و استقامت کند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha