جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 410202
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
مدرسه مخصوص داعشیان در آنکارا برای کودکان

حوزه/ به نظر می‌رسد تروریست‌های داعشی در ترکیه مقرهای زیادی داشته باشند. آن‌ها از یک ساختمان اداری در آنکارا برای آموزش شبه نظامیان کودک و نوجوان استفاده می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از حریت، گروهک تروریستی داعش از یک ساختمان اداری در آنکارا پایتخت ترکیه برای آموزش شبه نظامیان کودک و نوجوان استفاده می‌کنند. یک دادستان در آنکارا طی کیفرخواستی گفته است که این ساختمان تحت پوشش یک مسجد عمل می‌کند و این گروه از طبقات سوم، چهارم و پنجم این ساختمان واقع در محله اولوکانلار آنکارا برای تعلیم سربازان جوان داعشی استفاده می‌کنند.
در این کیفرخواست آمده است: آن‌ها سعی دارند دوره‌های آموزشی‌شان را در اماکنی چون مساجد یا مراکز آموزشی و تعلیمی راه اندازی شده توسط خودشان ارائه دهند. آن‌ها قوانین یا مدارس ترکیه را قبول نداشته و دانش آموزانشان را به مدارس دولتی نمی‌فرستند.
در حالی که دولت ترکیه کشورهای دیگر را ترویج تروریسم در جهان متهم می‌سازد، به نظر می‌رسد که داعشی‌ها در آنکارا پایتخت این کشور مقرهای آموزشی راه اندازی کرده‌اند.
این دادستان ترکیه از 20 تن از مظنونین ایجاد این مدرسه داعشی در آنکارا به جرم «مشارکت در یک سازمان تروریستی مسلح» شکایت کرده و همچنین اعلام کرده است که این گروه در مساجد مختلف در آنکارا از جمله محله‌های کوبوک، سینکان و آلتینداگ نیز فعالیت‌هایی داشته است. 
در تفتیش منازل مظنونین کارت‌های گزارش درسی دانش آموزان به زبان عربی یافت شد. در این ساختمان همچنین تعداد زیادی کتب ممنوعه، گزارش‌های درسی و پرچم‌های داعشی کشف شد. به نظر می‌رسد طبقه چهارم این ساختمان برای آموزش زنان بوده است که در آن 22 دختر در رده‌های سنی 10-18 ساله برای انجام عملیات‌های انتحاری آموزش می‌دیده‌اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha