پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتاب تاریخ آل سعود

حوزه/ کتاب "تاریخ آل سعود" نوشته شهید ناصر السعید با ترجمه عبدالله امینی پور از سوی انتشارات راه نیکان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب مذکور در دهه هفتاد میلادی نوشته شده و تاریخ آل سعود را از پیدایش تا زمان حیات نویسنده به تصویر کشیده است.

صفحات نخستین کتاب به بررسی شجره نامه خاندان آل سعودی می پردازد و ثابت می کند ریشه و تبار این خانواده به یهود بازمی گردد،  چنان که ویژگی های نژاد یهود گزارش شده، از آیات قرآن کمک گرفته می شود.

در ادامه چگونگی حمایت از جنبش اصلاح گرایانۀ دینی محمد بن عبدالوهاب که به پیدایش اندیشه و فرقۀ وهابیت انجامید، گزارش شده، مراحل قرار گرفتن رهبری دینی در دست محمد بن عبدالوهاب و واگذاری رهبری سیاسی عربستان به آل سعود (که توسط یهودیان، بریتانیا طراحی شد و به اجرا درآمد) شرح می شود.

نویسنده تلاش داشته تمامی جوانب و اقدامات مجرمانۀ خاندان سعود را از قلم نیندازد، از این رو در ادامه به گزارش جنایات و قتل عام های اینان ضد قبائل و سران و شیوخ عربستان می پردازد و برای اثبات گفته های خود از تصاویر و عکس ها و گزارش جاسوسان و مأموران و دیپلمات ها استفاده می کند  تا فسادهای اخلاقی و سیاسی را افشا کند.

ارتباط تنگاتنگ و ژرف خاندان سلطنتی با انگلیسی ها در قرن گذشتۀ میلادی و اکنون با آمریکایی ها گزارش می شود، چنان که به معرفی بیگانگان و خدمات سرویس های جاسوسی برتیانیا و آمریکا می پردازد.

روابط نزدیک اما محرمانۀ خاندان سعودی با «بن گوریون» بنیانگذار رژیم صهیونیست گزارش شده، حمایت های آل سعود از این رژیم گزارش می شود که در جلد دوم خواهد آمد.

ترتیب خاصی در درج مطالب کتاب نبوده (مثلاً از ابتدای پیدایش این خاندان، اقدامات تجاری و جنگی و سیاسی و اجتماعی و... همچنین از اولین تا آخرین حاکم آل سعود و کارهای پیش و پس از روی کار آمدن) مطالب آغاز و پایان نیافته است.

همچنین گزارش گذرایی از فعالیت های سیاسی و زندانی شدن نویسنده نیز آمده است.

در ادامه خیانت های رژیم به فلسطین برشمرده شده، جنایات خاندان سعودی در داخل و ذکر اسامی شهیدان و مبارازن آمده و به قیام های مردمی اشاره شده است.

اشغال شهرها و مناطق عربستان، نابود کردن اماکن تاریخی - مذهبی، قتل و غارت و مفاسد اخلاقی سران نیز در کتاب گزارش شده است.

مطالبی دربارۀ هاشمیان – شریف زادگان (اشراف یا شرفا) حاکمان پیشین مکه و حجاز آمده، مقایسه ای بین عملکرد اینان و سعودیان انجام شده است.

بیان نمونه هایی از تحجّرگرایی و عملکرد ارتجاعی سعودیان و مخالفت با پدیده های پیشرفته در آغاز حکومت بر عربستان نیز از دیگر مطالب کتاب است.

معرفی اجمالی نویسنده کتاب

شهید ناصر السعید وی به بررسی جوانب گوناگون اعضای خانواده آل سعود از نظر عملکرد سیاسی، مذهبی و اخلاقی پرداخته و در این پژوهشی تاریخی خود، همکاری دولت سعودی با انگلیس و آمریکا را از پیش از سر کار آمدن تا زمان ملک فهد با مستندات و تصاویر گزارش می کند.

نویسنده به خاطر افشاگری و مبارزه ضد رژیم سعودی، بارها دستگیر و به زندان انداخته شده و ناچار به مهاجرت از وطن خود گشته و در سال 1956 به مصر می رود. او در مخالفت با دولت سعودی، برنامه رادیویی به راه انداخت، سپس در یمن، سوریه و لبنان به مبارزات خود ادامه داده و در سال 1979 ربوده و در زمان فهد بن عبدالعزیز ناپدید گشت تا سرانجام افشا شد كه در همان سال کشته شده است.

کتاب "تاریخ آل سعود" نوشته شهید ناصر السعید با ترجمه عبدالله امینی پور در 957 صفحه و با قیمت 36000 تومان از سوی انتشارات راه نیکان منتشر شده است.

علاقمندان جهت تهیه کتاب با انتشارات ذیل در تهران تماس بگیرند.

انتشارات دارالكتب الاسلاميه: 55620410-021

پخش گلستان: 66491747-021

انتشارات مروي:  33113625-021

انتشارات سنايي: 66401061-021

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید هاشم IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    جلد کتاب خیلی بد ریخته .