جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر فلاح

استاد دانشگاه گفت: قرآن همچون آیین‌نامه‌ای همه دستورات زندگی، رفتار درست و آداب زندگی و معاشرت را برای انسان‌ها تشریح کرده و در کنار قرآن، نگاه به زندگی مفسران واقعی و تمسک به اهل‌بیت (ع) در داشتن زندگی سعادتمند و پیمودن مسیر تعالی اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، دکتر محمدحسین فلاح، در همایش آموزشی طرح آرامش بهاری، در یزد اظهار کرد: مبلغان و دست اندرکاران بقاع متبرکه باید ادب خود را با قرآن منطبق کرده و بر اساس آنچه در سوره اسراء به عنوان آداب زندگی برای یک مسلمان مطرح شده، عمل کنند.

وی بیان کرد: قرآن همچون آیین‌نامه‌ای همه دستورات زندگی، رفتار درست و آداب زندگی و معاشرت را برای انسان‌ها تشریح کرده و در کنار قرآن، نگاه به زندگی مفسران واقعی قرآن و تمسک به اهل‌بیت (ع) در داشتن زندگی سعادتمند و پیمودن مسیر تعالی اثرگذار است.

فلاح ادامه داد: خداوند در دنیا به هرکس نقشی می‌دهد و نقش شما مبلغان و دست اندرکاران امامزادگان و بقاع متبرکه در تبلیغ آداب اسلامی بسیار اثرگذار است، بنابراین باید در برابر ناملایمات و گاه برخوردهای تند زائران، شفقت علوی داشته باشید و تحمل خود را بالا ببرید.

وی یادآور شد: گاهی در برخی زوار در زمینه‌هایی مثل حجاب، سستی وجود دارد و بسیاری از این موارد از سر نادانی است اما نباید در نخستین برخورد و نگاه با این افراد با تندی برخورد شود بلکه انسان مذهبی باید با برخورد خوب آنها را راهنمایی کند و بزرگترین امر به معروف، برخورد خوب با افراد است.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha