جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حرم امام رضا (ع)

حوزه/ معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از تشرف حدود ۳۰۰ هزار زائر زیارت اولی تا پایان سال ۹۵ به حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مصطفی خاکسار قهرودی با اعلام خبر فوق، گفت: معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی در راستای منشور هفتگانه رهبری معظم انقلاب و به منظور تسهیل شرایط تشرف محرومان و مستضعفان به بارگاه مقدس امام رضا(علیه‌السلام) از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری کار مطالعه و جذب زائران زیارت اولی را آغاز کرد. نگارش تفاهم­نامه با نهادهای مختلف همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی، بسیج مستضعفان، هیئت رزمندگان، خیریه‌های فعال و ... آغازی برای جذب زائران سفر اولی در قالب «کاروان‌های مهر درخشان رضوی» بود.

وی با بیان اینکه در خدمات‌رسانی به زائران زیارت اولی و محرومان مالی حفظ شئون زائران و میهمانان حضرت ثامن الحجج(علیه‌السلام) مورد تاکید ماست، تصریح کرد: برای اعزام زائران زیارت اولی، شرایطی که البته قابل انعطاف نیز باشد تعریف شده است، تا در مبدا، انطباق با شرایط صورت بگیرد. این شرایط عبارتند از اینکه متقاضیان بالای 40 سال سن داشته و تاکنون به مشهد مقدس سفر نکرده باشند. همچنین محرومیت آن­ها محرز شود یا از آخرین سفر آن­ها مدت طولانی گذشته باشد، البته برای بیماران خاص و صعب العلاج، ایتام و نخبگان محروم شرایط سنی برداشته شده و تنها محرومیت و زیارت اولی بودن مدنظر است.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی بهره‌مندی از وعده‌های کامل غذایی، حضور در میهمانسرای حضرت در یک وعده غذایی و شرکت در ویژه برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر را از جمله خدمات آستان قدس رضوی به زائران زیارت اولی معرفی و بیان کرد: روند ارائه خدمت‌ به زائران به صورت مستمر در حال نظارت و کنترل است. در تمامی محل‌های اقامت، یک نماینده از معاونت امداد برای نظارت و کنترل روند خدمات و کمیت و کیفیت پذیرایی حضور دارد و نواقص، انتقادات و پیشنهادات را برای اصلاح به موقع منعکس می‌کند.

خاکسار در پایان با بیان اینکه از نیمه اردیبهشت ماه سال 95 تا ابتدای اسفندماه سال جاری حدود 290 هزار زائر زیارت اولی به بارگاه حضرت رضا(علیه‌السلام) مشرف شده‌اند، ابراز کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تدابیر اندیشیده شده پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری حدود 300 هزار زائر زیارت اولی محروم از سراسر کشور به بارگاه مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) تشرف یابند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha