پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ افتتاح نمایشگاه فضای مجازی پاک

حوزه/ مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی برگزاری نمایشگاه فضای مجازی پاک را گامی عملی در زمینه فرهنگسازی در خصوص نحوه پاک سازی فضای مجازی دانست.

اباذر جعفری در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: فضای مجازی دغدغه جدی برای همه دلسوزان و فعالان جامعه به ویژه بزرگان کشور و علما است.

وی افزود: به همین جهت بحث استفاده از فضای مجازی برای ارتقای سلامت جامعه تحت عنوان سلامت فضای مجازی پاک ایده ای است که در این همایش (فضای مجازی پاک) ازسوی دفتر تبلیغات اسلامی دنبال می شود.

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: نمایشگاه حاضر با استفاده از ابزارها، بسترها و محصولاتی که به استفاده بهینه ازفضای مجازی کمک می کند و باعث رشد می شود برپا شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه استفاده سالم ازفضای مجازی به شدت مورد توجه واقع شده است این نمایشگاه نشانگر رشدی است که در این زمینه در کشور و عرصه تبلیغی کشور انجام شده است.

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در زمینه سیمکارت و اپراتورها و لایه نرم افزار و اپلیکیشن ها و... حضور خوبی در این نمایشگاه انجام شده است که امیدواریم بتوانیم با مجموعه این ابزارها به پاک سازی این فضا کمک کنیم.

جعفری بیان کرد: در بعد محتوایی نیز مجموعه هایی که دعوت به همکاری کردیم در راستای ارایه محتوای سالم و ارایه سالم سرویس های محتوایی مناسب فعالیت دارند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فضای مجازی پاک گفت: در موضوع فضای مجازی اولین نمایشگاهی است که برگزار می شود؛ تفاوت این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه های دیگر این است که در این نمایشگاه حیثیت فناورانه فضای مجازی چندان مورد نظر نیست؛ بلکه کاربری سالم و استفاده درست از آن مد نظر بوده است.

جعفری بیان کرد: پس از داوری 50 متقاضی دراین نمایشگاه شاهد حضور 25 گروه هستیم که در بحث اپراتوری، نرم افزار و مهندسی و محتوایی که طبیعتا برخی از این موسسات حوزوی هستند فعالیت دارند.

وی گفت: اولین نمایشگاه فضای مجازی سالم از 17 تا 19 اسفندماه از 9 صبح تا 8 شب  پذیرای علاقه مندان به خصوص حوزویان و مبلغان حوزوی خواهد بود.

جعفری اظهارکرد: در کنار این کارگاه ها نشست های تخصصی دوازده گانه با موضوعات سواد فضای مجازی ، حقوق و فقه فضای مجازی اخلاق و امنیت و اجتماعی در فضای اجتماعی در این نمایشگاه برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha