جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آزمون پذیرش مبلغین اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف کل کشور

حوزه/ آزمون پذیرش مبلغین اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف کل کشور، با حضور بیش از ۲۰۰۰ نفر از طلاب حوزه های علمیه در شبستان کربلا مسجد مقدش جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور در جلسه آزمون مبلغین اوقاف که با حضور بیش از 2000 هزار نفر از طلاب حوزه های علمیه در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به رسالت تبلیغی طلاب در عرصه های مختلف جامعه، ابراز داشت: امروز با توجه به هجمه های دشمنان اسلام در عرصه های فرهنگی نیاز بیش از بیش به مبلغین حوز های علمیه احساس می شود؛ لذا سازمان اوقاف در این راستا از مبلغین در راستای انجام رسالت تبلیغی دعوت کرده است.

وی در ادامه با بیان برنامه های فرهنگی سازمان اقاف ابراز داشت:  معاونت فرهنگی اوقاف در طول سال با توجه به ایام و رخدادهای مذهبی برنامه های را در سطح مساجد بقاع و امام زادگان کشور با حضور مبلغین با برپایی خیمه ها، گارگاه های اموزشی و... برای مخاطبین خاص خود برگزار می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف در ادامه ابراز داشت: خدمت در عرصه تبلیغ مکتب اهل بیت(علیهم السلام ) ارزشمندترین کاری است که یک انسان می تواند در حق دین اسلام انجام دهد؛ لذا امید است مبلغین عزیز در این مکان مقدس در مسجد جمکران که منتسب به حضرت ولی عصر(عج) است. شروعی ارزشمند برای خدمت به حضرت ولیعصر در عرصه تبلیغ داشته باشند

وی تعطیلات عید نوروز را ظرفیت عظیمی برای بهره برداری از بقاع متبرکه برای تبدیل قطب فرهنگی آنها عنوان کرد و ابراز داشت: در این طرح احیای سنت های اصیل اسلامی همچون عید نوروز و تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در راستای ارائه خدمات به مسافران، زائران و گردشگران صورت می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی در پایان طرح نوروزی آرامش بهاری را  الگوی مدیریتی برای مجموعه‌های مختلف فرهنگی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: ارامش بهاری الگوی خوبی در همدلی، همزبانی و همگرایی در ابعاد مختلف می باشد، لذا نباید از ظرفیت اماکن متبرکه فقط به یک بعد زیارتی توجه داشت بلکه  طرح آرامش بهاری الگوی خوبی در اجرای مدیریت جهادی در عرصه جامعه و عموم مردم می تواند باشد.

لازم به ذکر است، آزمون مبلغین اداره کل عزام مبلغ اوقاف کل کشور با حضور بیش از 2000 هزار نفر از طلاب حوزهای علمیه کشور در مواد آزمونی، احکام استفتائات مقام معظم رهبری، احکام نماز روزه خمس محرم و نامحرم طبق نظر امام راحل، درسنامه اعتقادات آیت الله العظمی سبحانی، کتاب ریشه های انقلاب اسلامی، موفقیعت در تبلیغ و اطلاعت عمومی در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

شایان ذکر است: نتایج آزمون کتبی تا اواخر سال 95 اعلام و همچنین مصاحبه علمی پذیرفته شدگان اردیبهشت ماه سال 96 خواهد بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha