جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ اجلاسیه معاونین آموزشی مدارس علمیه استان قم

حوزه/ توجه به تراث گذشته، تکنیک های آموزشی، تدریجی بودن دروس، پررنگ شدن آیات و روایات در متون جدید، احیاء روحیه پژوهش، تاکید بزرگان حوزه برتحول درحوزه ازمباحثی است که درنظام آموزش و کتابهای جدید مورد لحاظ قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  روزبهانی عصر امروز در اجلاسیه معاونین آموزشی مدارس علمیه استان قم که در مدرسه علمیه ملاصادق برگزار شد گفت: درحال حاضر 80 درس خارج در شهرستانها برگزار می شودو  استاد معین سنت گذشته حوزه است و هدف هم تشویق و شناسایی  طلاب ممتاز می باشد.

*تدوین نظام جامع اساتید

مدیر کل اساتید معاونت آموزش حوزه گفت: نظام جامع اساتید درحال تدوین است و به زودی شاهد ثمرات خوب آن خواهیم بود؛ معیشت و بیمه اساتید از دیگر مسائلی است که در حال انجام است.

مسئول دفتر متون درسی حوزه های علمیه نیز در ادامه این اجلاسیه گفت: دفتر متون آموزشی زیر نظر مدیریت حوزه  های علمیه در حال فعالیت است و فعالیت اصلی آن اصلاح متون و کتب آموزشی می باشد.

حجت الاسلام  والمسلمین جزایری  با بیان اینکه برخی از این کتاب های تدوین شده در نظام جدید در حوزه های خارج کشور در حال استفاده است عنوان کرد: افرادی که کاراصلاح متون را برعهده دارند از اساتید فرهیخته و نخبگان حوزه می باشند و از عقل و خرد جمعی بهره می برند.

وی گفت: توجه به تراث گذشته، تکنیک های آموزشی، تدریجی بودن دروس، پررنگ شدن آیات و روایات در متون جدید، احیاء روحیه پژوهش، تاکید بزرگان حوزه برتحول درحوزه ازمباحثی است که درنظام آموزش و کتابهای جدید مورد لحاظ  قرار گرفته است.

*اجرای نظام آموزشی جدید حوزه در۱۵۰مدرسه علمیه در سطح کشور 

حجت الاسلام فرهاد عباسی نیز از دیگر سخنرانان این اجلاسیه بود که گفت: تا کنون در150 مدرسه علمیه در قم و کشور، برنامه نظام آموزشی جدید اجرا و یا درحال اجرا است.

مدیر کل مطالعه و برنامه ریزی آموزش معاونت آموزش حوزه های علمیه گفت: از سال تحصیلی جدید، اجرا و عمل به برنامه نظام آموزشی در غیر از این 150 مدرسه علمیه اختیاری خواهد بود.

* استاندارد سازی سؤالات و آزمون کتبی مدارس

وی افزود: یکی از فعالیت های که در این اداره کل درحال انجام است استاندارد سازی سؤالات و آزمون کتبی است، قرار است برای این مسئله طرح جامعه ای برای اجرا آماده شود.

برپایه این گزارش: در ادامه معاونین آموزشی مدارس به ارئه نظرات خود پرداختند.

خاطر نشان می شود: داشتن وحدت رویه درتعطیلات مدارس علمیه، جدا سازی مدارس علمیه طلاب قمی از شهرستان ها، برگزاری مکالمه عربی برای معاونین آموزشی، نظارت تربیتی وآموزشی برای طلاب سطح دو، استعداد سنجی در حوزه آینده شغلی طلاب، طراحی نظام تربیتی نظامند برای طلاب درسطوح مختلف، نگاه به مباحث تهذیبی، چشم انداز آموزشی،آینده نگری، مکالمه عربی در حوزه، تقویم تحصیلی در طول سال برای برگزاری آزمون و مشکلات دو نیم سالی بودن از مهمترین مباحث مطرح شده در این اجلاسیه از سوی معاونین آموزشی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha