پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کانون های مساجد

حوزه/ امروز بیش از ۲۳ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور راه‌اندازی شده است و به سمتی حرکت خواهیم کرد که هر مسجد یک کانون فرهنگی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مرتضی طاهریان عصر امروز در همایش گرامیداشت بیست و چهارمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در قم ضمن تبریک سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی مساجد به سربازان جبهه فرهنگی جمهوری اسلامی گفت: 18 اسفند یک فرصت بسیار مناسبی است که به آنچه در یک سال گذشته اتفاق افتاده نگاهی داشته باشیم و قوت‌ها و ضعف‌های خود را دیده و بررسی کنیم و با انرژی مضاعف برای حضور فعال‌تر در عرصه فرهنگی کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مبارزه و مقابله با تهاجم فرهنگی بوده است گفت: اگر بنای حضور جدی در عرصه فرهنگی کشو را داریم راهی جز راه مسجد وجود ندارد.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور بیان کرد: با نگاه به طول تاریخ متوجه می‌شویم که مرکزی مؤثرتر از مساجد در حوزه فرهنگی نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: مسجدی که در نگاه امام(ره) و مقام معظم رهبری تحت عنوان مسجد تراز اسلامی مطرح شده است، مسجدی است که نسبت به همه اتفاقات اطراف خود حساس بوده، در مقابل دشمن بیرونی بایستد و در برابر تهدیدهای داخلی مؤثر باشد.

طاهریان گفت: مسجد در ارتباط با اتفاقات پیرامونی خود هیچ‌وقت بی‌توجه نبوده است و اگر مسجدی بی‌تفاوت باشد نمی‌تواند مسجد تراز اسلامی نامیده شود.

وی افزود: در شهر قم مساجد بسیار خوبی وجود دارد که نسبت به دین و دنیا جوانان منطقه خود حساس هستند.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: به یاری خداوند و پس از 24 سال فعالیت کانون‌های مساجد، فرصتی فراهم شده است که امروز بیش از 23 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور راه‌اندازی شده است و به سمتی حرکت خواهیم کرد که هر مسجد یک کانون فرهنگی داشته باشد.

وی ابراز داشت: بیش از 12 هزار کتابخانه در کنار مساجد کشور فعالیت می‌کنند که نیمی از آنها مخزن کتاب دارند.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha