جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر احمد توکلی

حوزه/ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، عدم شفافیت را یکی از مشکلات جدی اقتصاد ایران و از عوامل توسعه فساد در کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر احمد توکلی، عصر امروز در نشست«سیمای کارگزاران در نظام اسلامی» که در مدرسه علمیه حقانی قم برگزار شد،با اشاره به وظیفه مهم حاکمیت در مقابله با مفاسد اقتصادی و اداری اظهار داشت: فساد چه در رده های پایین رخ دهد و چه رده های بالا در جامعه اسلامی امر مذمومی است و باید با آن به طور قطع و یقین برخورد کرد.

وی با بیان این که لازمه مقابله با فساد، تقویت شفافیت در کشور است، افزود: یکی از آثار مخرب فساد این است که توزیع نظام قدرت و ثروت را به سود عده ای که دنبال سو استفاده از این جایگاه ها هستند به هم می ریزد و این در حالی است که عموم جامعه به شدت از این ناحیه متضرر می شوند.

رئیس هیئت مدیره سازمان دیده بان شفافیت و عدالت تاکید کرد: گفتمان امام و رهبری همواره تاکید بسیاری بر شفافیت و مقابله با فساد داشته و بر این مبنا مسئولان و کارگزاران نظام نیز باید از این خط و سیره به طور جدی تبعیت کنند.

وی با اشاره به لزوم اهتمام به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در همه سطوح و لایه های آن گفت: از جمله آثار و عوارض شوم فساد این است که باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری و به تبع آن کاهش تولید پایدار و تضعیف اقتصاد سالم و شفاف می شود و خود این مساله به بیکاری و مشکلات اقتصادی دامن می زند.

توکلی بیان داشت: مقابله با فساد و برخورد با مفسدان اگر چه سختی هایی دارد اما شدنی است و از برکات آن همه جامعه منتفع می شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مساله شفاف سازی گفت: امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر می فرماید من هیچ چیزی را از شما نمی پوشانم غیر از اسرار جنگ چرا که تنها در این مورد است که نباید شفافیت وجود داشته باشد.

وی با اشاره به این که حقوق های نجومی ، مردم را به شدت آزرده خاطر کرده است، افزود: راه مقابله با این قبیل پدیده های شوم، جدیت و نظارت بیشتر دولت و مجلس و نیز مطالبه عمومی در راستای امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه است.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید حجت عارفی IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    0 0
    لطفا این را به مدیران مدارس بفهمانید که هر مطلبی و استادی، سطحی و مرتبه ای دارد، نه این طلبه های تازه کار و مبتدی به درد این مطالب می خورد و نه جناب آقای توکلی به درد این طلبه ها. حوزه علمیه اگر می خواهد کاری کند، باید کارهای عملیاتی و تهیه ساختارها و نظامات اقتصادی و فرهنگی را در قالب پروژهای بزرگ با همکاری این اساتید و مجتهدین حوزوی انجام دهد. نه این کارهای پیش پا افتاده یا برگزاری همایش و تنویر افکار عمومی حوزویان، به اندازه کافی در رسانه ها به این موضوعات می پردازند و با یک سرچ کوتاه خبرها و مطالب متعدد فقط در مورد نظرات آقای توکلی در باب شفافیت در اقتصاد می توانید بیابید. سید حجت عارفی. از طلاب حوزه علمیه مشهد