سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 411943
۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
فرهنگ ‌ژاپنی ها، دلیل شکوفایی پوشاک اسلامی در ژاپن

حوزه/متخصصان معتقدند که عدم پذیرش برهنگی در فرهنگ سنتی مردم ژاپن سبب شده است که پوشاک محجوب و لباس‌های پوشیده اسلامی موفقیت زیادی در این کشور داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، درحالی که ژاپن خودش را برای میزبانی المپیک 2020 توکیو آماده می‌کند، و با توجه به موفقیت قابل توجه محصولات حلال در سال‌های اخیر در این کشور آسیایی، صادرکنندگان لباس‌های محجبه اسلامی برای ورود به بازار ژاپن درحال رقابت با یکدیگر هستند.

شینیچی اوریتا، رئيس و مدیر اجرایی، انجمن مد مسلمان ژاپن در مصاحبه با خبرنگاران گفت: هدف ما این است که از طریق لباس‌ها و پوشاک اسلامی مسلمانان را درک کنیم، همچنین این فرصت را برای خارجی‌ها ایجاد کنیم که ژاپنی‌ها را درک کنند.

اوریتا رئيس این نهاد اسلامی که در آوریل سال 2015 تشکیل شده در ادامه گفت: من در خصوص موفقیت صادرکنندگان پوشاک اسلامی در ژاپن خوش بین هستم زیرا با فرهنگ ژاپنی و پوشش‌های آن‌ها آشنا هستم. زندگی در ژاپن پیوسته برای مسلمانان بهبود پیدا می‌کند. علاوه بر آن لباس سنتی ژاپنی‌ها یعنی کیمونو با پوشاک مسلمانان و حجاب اسلامی که بخش زیادی از بدن را می‌پوشاند شباهت زیادی دارد. پوشاندن پوست بدن بخشی از فرهنگ مردم ژاپن است.

برهنگی در میان زنان ژاپنی پذیرفته شده نیست

یو نوناکا، که متخصص در مطالعات اسلامی و استاد سیاست های مدیریت در دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه کیو می‌باشد نیز نظرات مشابهی دارد. به گفته نوناکا بسیاری از زنان ژاپنی برهنگی را پذیرفته شده نمی‌دانند.

نوناکا می‌گوید: به نظر من ژاپن مانند دیگر کشورهای آسیایی به طور سنتی به فرهنگ پوشاندن  بدن گرایش دارد. بسیاری از شرکت‌های تجاری ژاپن مانند «یونیگلو» امروزه برای جذب خریداران از واژه‌هایی چون «مد محجوب» استفاده می‌کنند و این چیزی است که صادر کنندگان و طراحان محلی باید در نظر بگیرید.

بازار لباس‌های محجبه مخصوص مسلمانان نیست

وی افزود: من فکر می‌کنم استفاده از واژه «محجوب» نشان می‌دهد که بازار لباس‌های محجبه مخصوص مسلمانان نیست و این طرز پوشش برای غیرمسلمانان نیز پسندیده‌تر شده است.

بازار پوشاک ژاپن با توجه به آمار کامپایر بسیار بزرگ و هر روزه رو به افزایش است و پیش بینی می‌شود که از 63.72 میلیارد دلار در سال گذشته به  72.72 میلیارد دلار آمریکا در سال 2020 برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha