چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله جوادی املی

حوزه/ توليد و اشتغال با سفارش و سخنراني حل نمي‌شود، هدف ما باید این باشد که كه مشکل توليد و ایجاد اشتغال را مدبرانه حل كنيم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی در ديدار سید مهدی صادقی استاندار  و جمعی از مسئولین استانداری قم، که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با اشاره به وظايف مسئولين و دست‌اندركاران نظام در حفظ نظام اسلامی به تبیین عوامل این مهم پرداختند و بيان داشتند: مطلب اساسي آن است كه همه ما در برابر دين اسلام و ملت مسلمان مسئوليم كه اين كشور را حفظ كنيم، اين وظيفه همه ماست، هم نزد خدا مسئوليم و هم در قيامت مسئوليم.

ایشان ادامه دادند: اصل بعدی آن است كه كسي مي‌تواند كيان و استقلال و منافع ملي و مذهبي خود را حفظ كند كه بايستد! از آدمِ نشسته كاري ساخته نيست، آدمي كه ايستاده است مي‌تواند کشورش را حفظ كند.

معظم له خاطرنشان کردند: باید مشخص شود چه چيزي باعث قيام يك ملت است و كدام ملت ايستاده است؟ ايستادن يعني قيام و مقاومت! ملتي در فرهنگ قرآن كريم ايستاده است كه جيب و كيفش پر باشد. ما به فرد يا ملتي كه دستش خالي است مي‌گوييم گدا، گدا بار علمي ندارد، همين معنا را در عربي مي‌گويند فاقد؛ قرآن به كسي كه جيب و كيفش خالي است مي‌گويد فقير، فقير به معني گدا نيست، فقیر یعنی ملتي كه ستون فقراتش شكسته است! اين استحقاق صدقه دارد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم ادامه دادند: در سوره مباركه نساء فرمود مال، عامل قيام يك ملت است، فرمود اگر بخواهي بايستي و ويلچري نباشي بايد جيبت پر باشد، نه اینکه سرمايه‌دار و تکاثری باشي بلکه بايد كوثري باشي، كوثر آبرو مي‌آورد، شرف و عزت مي‌آورد.

معظم‌له در توصيه‌اي به مسئولين اظهار داشتند: ما بايد مقاوم باشيم، اين وظيفه ديني ماست و  بدانیم دشمن هم در اطراف ماست، ما الآن در ميدان مين هستيم و به بركت قرآن و عترت محفوظيم و بايد قدر اين نعمت را بدانيم.

معظم له در پايان سخنانشان بيان داشتند: توليد و اشتغال با سفارش و سخنراني حل نمي‌شود، هدف ما باید این باشد که كه مشکل توليد و ایجاد اشتغال را مدبرانه حل كنيم. لازم است که روستاها را تقويت كنيم چرا که ظرفیت بسیاری در روستاها وجود دارد، باید در این زمینه فرهنگ‌سازي شود تا هم مشکلات کشور رفع شود و هم در پيشگاه ولي عصر و امام و شهدا و مسئولين روسفيد باشيم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha