شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سارقان منزل مسلمان آمریکایی، قرآن و کتب دینی را پاره کردند

حوزه/ خانواده مسلمان در ایالت ویرجینای شمالی در آمریکا زمانی که به منزل‌شان بازگشتند متوجه پاره شدن قرآن توسط سارقان و جمله توهین آمیزی بر روی دیوار علیه مسلمانان نوشته‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از واشنگتن تایمز، یک خانواده مسلمان در ایالت ویرجینای شمالی در آمریکا زمانی که به منزل‌شان بازگشتند متوجه شدند که دزدان یک نسخه از قرآن مجید را پاره کرده و بر روی دیوار آن‌ها جمله توهین آمیزی علیه مسلمانان نوشته‌اند.

به گفته سخنگوی پلیس فیرفکس در ایالت ویرجینیا، این خانواده مسلمان آپارتمان‌شان را در منطقه الکساندریا در روزهای 24-27 مارس برای رفتن به مسافرت ترک کرده بودند.

دان گوترهاردث سخنگوی پلیس اعلام کرد: هنوز معلوم نیست که چرا این خانواده هدف قرار گرفته‌اند، اما تحقیقات در این باره هنوز ادامه دارد.

این خانواده که از اهالی جنوب آسیا هستند، شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) را از ورود افراد ناشناس به منزل‌شان آگاه کردند. این شورا در کنفرانسی خبری اعلام کرد که دیگر کتب اسلامی مانند کتب نماز نیز پاره شده و اموال اعضای خانواده نیز به سرقت رفته بودند.

ابراهیم هوپر سخنگوی ملی شورا در بیانیه‌ای گفت: ممکن است قصد اولیه سرقت بوده باشد اما در ادامه به یک اقدام اسلام‌ستیزی ختم شده باشد. به هر حال پیام اسلام‌هراسی که بر روی دیوار نوشته شده و صدماتی که به متون مذهبی این خانواده وارد آمده همه نشان می‌دهند که نیاز به تحقیقات درباره انگیزه این سرقت می‌باشد.

درحالی که اسلام‌ستیزی درآمریکا رو به گسترش است، چندی پیش نیز در ایالت مینه‌سوتا مردی به جرم چاقو زدن به یک مرد سومالیایی تبار دستگیر شد. این حادثه اوایل این هفته اتفاق افتاد و فرد ضارب گفته بود که از مسلمانان نفرت داشته است.

در فورت کالینز واقع در ایالت کلرادو نیز مرد دیگری به جرم پرتاب سنگ و یک انجیل به داخل درهای شیشه‌ای مسجدی بازداشت شد.

اوایل ماه نیز در ایالت آریزونا فرد ناشناسی به حریم یک مرکز اسلامی تجاوز کرده و نسخ قرآن مجید را پاره کرده بود.

به گفته شورای کایر، با گذشت تنها 3 ماه از سال 2017، تاکنون 30 مسجد هدف تهدید، تخریب، و خرابکاری‌های مختلف قرار گرفته‌اند و 3 فقره آتش سوزی در مساجد نیز تعمدی اعلام شده است. این در حالی است که علت دیگر آتش‌سوزی‌ها در مساجد هنوز مشخص نبوده و تعمدی بودن آن‌ها به اثبات نرسیده است.

پیش از این مرکز قانون فقر جنوبی اعلام کرده بود که جرایم اسلام‌هراسی در سال 2016 نسبت به سال پیش از آن 3 برابر شده و به گفته اف بی آی جرایم نفرت محور 67% افزایش نشان می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha