پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طبیعت و محیط زیست

حوزه/ حجت الاسلام صدری با بیان این که صیانت از طبیعت و محیط زیست دستور قرآن است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در زمینه حفاظت از منابع طبیعی برای فرهنگ سازی گردشگران و مسافران لازم است.

حجت الاسلام سید محمد صدری، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) خرم آباد (سفیران هدایت) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد گفت: صیانت از طبیعت و محیط زیست دستور قرآن است و تأمل در آیات و روایاتی از این دست اوج سفارش منابع و متون دینی را نسبت به احترام طبیعت صد چندان می سازد.

وی بر لزوم استفاده درست گردشگران و مسافران نوروزی از طبیعت و جنگل ها تاکید کرد و افزود:اسلام راجع به تمام جامدات هستی ارزش و اهمیت قائل شده و این ارزش و احترام را برای طبیعت و زمین نیز قائل شده و انسان را نسبت به مهربانی با طبیعت و جامدات هستی سفارش و توصیه نموده است.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) خرم آباد با اشاره به روایات و احادیث رسیده مبنی بر اینکه قطع درخت بدون داشتن دلیل معادل کشتن و مرگ یک انسان است، بیان داشت: صیانت از عرصه های طبیعی در واقع سرمایه گذاری برای نسل های آینده خواهد بود که آنان نیز از این مواهب الهی ارزشمند به نحو مطلوب استفاده نمایند.

حجت الاسلام صدری با تاکید بر اینکه احترام ،مراقب و صیانت از طبیعت و زنده و تمیز نگه داشتن آن وظیفه شرعی و اجتماعی انسان است، یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر در زمینه حفاظت از منابع طبیعی برای فرهنگ سازی گردشگران و مسافران لازم است.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز آلودگی های فزاینده خاک، آب و هوا نیز به دلایلی از عوامل تهدید کننده محیط زیست است، افزود: با وجود این عوامل تهدید کننده دیگر نباید عوامل انسانی و شخصی عامل تخریب محیط زیست باشند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha