جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امامزادگان - بقاع متبرکه

حوزه/ رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم از اسکان بیش از ۹ هزار زائر نوروزی در بقاع متبرکه این ناحیه از ابتدای اجرای طرح آرامش بهاری تا پایان روز گذشته خبر داد.

حجت‌الاسلام عبدالحمید فاطمیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به تجهیز زائرسراهای بقاع متبرکه ناحیه دو اوقاف شهرستان قم ویژه ایام نوروز اظهار کرد: این زائرسراها در چهار بقعه متبرکه وجود دارند.

وی افزود: آستان مقدس امامزادگان جعفر شهید(ع)، شاه جمال‌الدین(ع)، عبدالله(ع) قلعه چم و جعفر(ع) روستای زورایون، طی نوروز امسال و در قالب طرح آرامش بهاری، میزبان زائران و مسافرانی هستند که برای مدت کوتاه قصد اقامت در قم را دارند.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم گفت: طی سیزده روز از اجرای طرح آرامش بهاری، بیش از 9 هزار نفر از مسافران نوروزی در بقاع متبرکه دارای زائرسرا اسکان یافته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح آرامش بهاری تا کنون بیش از  222 هزار زائر از بقاع متبرکه ناحیه دو قم بازدید کرده اند اظهارداشت: از ابتدای اجرای طرح آرامش بهاری تا پایان روز گذشته  بیش از 222 هزار نفر به زیارت بقاع متبرکه این ناحیه مشرف شده‌اند.

حجت الاسلام فاطمیان ادامه داد: با توجه به اینکه 13 روز از اجرای طرح آرامش بهاری می گذرد، طبق آمار گرفته شده  30 هزار نفر در نمازهای جماعت ظهر و عصر و 24 هزار و 552 نفر در نمازهای جماعت مغرب و عشاء بقاع متبرکه این ناحیه شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مراجعه به ایستگاه‌های صلواتی طی مدت یاد شده بیش از 65 هزار نفر بوده است گفت: در ایستگاه های صلواتی ملزومات اولیه همچون چای، آب جوش و ... در اختیار زائران قرار می گیرد.

حجت الاسلام فاطمیان ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح آرامش بهاری در ناحیه دو اوقاف شهرستان قم تا پایان هفتمین روز فروردین، بیش از 30 هزار نفر از خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه ناحیه دو بازدید کرده‌اند و میزان کمک‌های طرح مودت نیز بیش از 200 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام 313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha