شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امامزاده

حوزه/ آستان مقدس امامزاده احمد بن قاسم(ع) در کنار فعالیت‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری، اقدام به اجرای موفق طرح اسکان موقت زائران نوروزی را هم به مرحله انجام در آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آستان مقدس امامزاده احمد بن قاسم(ع) در مجاورت میدان معلم ( بیت حضرت امام خمینی(ره) از جمله بقاع متبرکه مشهور و محل احترام مردم قم و زائرانی از اقصی نقاط ایران و جهان است.

این بقعه متبرکه یکی از مکان‌های مقدسی است که مجری طرح آرامش بهاری محسوب می‌شود و بر این اساس طی نوروز امسال فعالیت‌های گوناگونی را در آن شاهد هستیم.

از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری در حرم مطهر امامزاده احمد بن قاسم(ع) می‌توان به برنامه‌ریزی و هماهنگی با رئیس ناحیه یک قم در جهت اجرای طرح در محیط این امامزاده، نصب بنر و پرچم و ریسه در قالب‌ها و نوشته‌های مختلف، نظافت اساسی‌تر محیط امامزاده و شست‌و‌شوی فرش‌های کنار بقعه، غبار روبی از فضاهای اطراف امامزاده توسط خادمین افتخاری و رسمی، برگزاری مراسم پنجشنبه آخر سال باحضور بسیار زیاد مردمی در قالب اقامه جماعت، بازدید مکرر مسولین فرهنگی و روابط عمومی و اعضای ستاد طرح آرامش بهاری اداره اوقاف مخصوصا ریاست ناحیه یک اوقاف قم و شرکت در جلسه اسکان طرح آرامش بهاری با حضور اعضای ستاد اشاره کرد.

در طول نوروز امسال دو وعده نماز جماعت ظهر و مغرب در این بقعه متبرکه اقامه می‌شود همچنین اساتید حوزوی مابین دو نماز، به سخنرانی با موضوعات گوناگون می‌پردازند.

برپایی مراسم ولادت امام باقر(ع) و سالروز شهادت امام هادی(ع) از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری در حرم امامزاده احمد بن قاسم(ع) به شمار می‌روند.

همچنین به مناسبت شهادت امام دهم شیعیان، ایستگاه صلواتی هم در جوار این بقعه متبرکه برپا شد.

نوروز امسال همچنین شاهد حضور مبلغ اعزامی اوقاف ناحیه یک قم در واحد پاسخگویی به مسائل شرعی از ساعت ۹ صبح الی ۲۰ هستیم و امروز همزمان با سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی مراسم ویژه ای با سخنرانی اساتید حوزوی و تبلیغات محیطی پیرامون امامزاده در این بقعه متبرکه انجام شد.

با توجه به حضور زائران خارجی طی نوروز در قم و تشرف آنها به بقاع متبرکه، طرح استقبال از زائرین خارجی و داخلی با پخش بروشور مشخصه امامزادگان معظم احمد بن قاسم(ع) و خواهر گرانقدرشان فاطمه (س) به زبان‌های مختلف در دستور کار واحد فرهنگی این بقعه قرار دارد.

در کنار تمام فعالیت‌های فرهنگی، این بقعه متبرکه از نظر اسکان موقت زائران نوروزی هم امکانات لازم را فراهم کرده و مسافرانی که از طرف ستاد اسکان اداره اوقاف قم معرفی شوند می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha