جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صهیونیست‌ها بیش از ۱۰۰ مرتبه به مسجدالاقصی یورش برده‌اند

حوزه/ یک گزارش منتشر شده نشان داد صهیونیست‌ها در ماه گذشته ۱۰۰ مرتبه به مسجدالاقصی یورش برده‌اند و ۱۷۸۲ شهرک‌نشین صهیونیست در این تهاجمات حضور داشته‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از middleeastmonitor، یک گزارش منتشر شده توسط وزارت اوقاف و امور مذهبی فلسطینی نشان داد که صهیونیست‌ها در ماه گذشته 100 مرتبه به مسجدالاقصی یورش برده‌اند.

به گزارش این مرجع، 99 حمله و یورش انجام شده به اماکن مقدس و مذهبی مسلمانان در فلسطین توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی انجام شده است. بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر بیش از 99 حمله و تخلف علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس، مسجد ابراهیمی در الخلیل، و دیگر اماکن مقدس در طول ماه گذشته مرتکب شده اند. مرکز مطالعات القدس برای امور فلسطینیان و اسرائیل همچنین گزارش داد که در ماه گذشته 1782 اسرائیلی در یورش‌های مسجدالاقصی حضور داشته‌اند.

در این گزارش که ابتدا توسط خبر قدس منتشر شد همچنین آمده است اشغالگران در ماه گذشته پخش اذان را در مسجد ابراهیمی  واقع در جنوب شهر کرانه باختری الخلیل ممنوع اعلام کرده‌اند. صهیونیست‌ها همچنین در ماه مارس نمازگزاران فلسطینی را هنگام حضور یافتن در این مسجد چندین بار مورد تفتیش بدنی قرار می‌داده‌اند و این‌ها تنها بخشی از محدودیت‌های گذاشته شده توسط رژیم اسرائیل برای اماکن مذهبی مسلمانان بوده است.

مرکز اطلاعات فلسطین همچنین امروز اعلام کرد: سازمان‌های اسرائیلی روز یکشنبه شهرک‌نشینان صهیونیستی را به شرکت در مراسمی که قصد دارند روز پنج شنبه در معبد ادعایی سلیمان برگزار کنند تشویق کرده و به نظر می‌رسد یورش گسترده‌ای به مسجدالاقصی در پیش باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha