جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: طرح آموزش حفظ مجازی و غیرحضوری قرآن کریم در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، ظهر امروز در نخستین نشست شورای اداری این اداره کل اظهار داشت: طرح آموزش حفظ مجازی و غیرحضوری قرآن کریم در این استان در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی پانزدهمین استانی است که این طرح را اجرایی می‌کند، افزود: در این راستا حافظان 20 جزء و کل قرآن کریم استان برای گذراندن دوره آموزشی به قم اعزام شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ادامه داد: این حافظان با گذراندن دوره آموزشی به مرکز دعوت‌شده و با در اختیار داشتن سیستم تلفن و اینترنت به‌صورت مستقیم با قرآن آموز و حافظی که قصد دارد حفظ قرآن کریم را آغاز کند در تماس هستند تا به‌صورت مجازی و تلفنی پیگیر روند حفظ قرآن از سوی قرآن آموز باشند.

وی گفت: در این طرح از قرآن آموزان و حافظان آزمون شفاهی به‌صورت تلفنی و آزمون کتبی به‌صورت حضوری گرفته‌شده و در پایان به پذیرفته‌شدگان گواهینامه حفظ قرآن کریم اعطا می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش آموزه‌های قرآن و عترت، بر توجه مسئولان فرهنگی کشور به فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و افزود: به‌طور حتم تربیت حافظان قرآن در کشور توجه بیش‌ازپیش مسئولان را می‌طلبد.

وی اظهار داشت: کار مرکز حفظ مجازی قرآن به این صورت است که اساتید پشتیبان طی تماس تلفنی با داوطلبان، ابتدا روش‌های حفظ را برای آنان تشریح، سپس دروس و صفحات موردنظر را به آنان ارائه می‌کنند و چند روز بعد با تماس مجدد محفوظات قبلی را تحویل گرفته و دروس جدید را به آنان تحویل می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در بخش دیگری همچنین از آغاز برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان خبر داد و گفت: مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان از بیستم فروردین‌ماه تا پایان اردیبهشت در شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله شهرستانی هم از بیستم فروردین‌ماه تا سی و یکم اردیبهشت در هشت شهرستان خراسان شمالی برگزار شده و پس‌ازآن منتخبان این مرحله از دهم تیرماه در مرحله استانی به رقابت می‌پردازند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به مهلت باقی‌مانده چندروزه برای ثبت‌نام در این مسابقات، گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ثبت‌نام برای حضور در این مسابقات از دو راه سایت رسمی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.quraniran.ir و یا مراجعه حضوری به ادارات اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم مهرماه سال جاری با حضور منتخبان این مسابقات از سراسر کشور در رشته‌های مختلف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha