پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
لایحه ممنوعیت ساخت مساجد در پارلمان اسلواکی رای نیاورد

حوزه/ کشور اسلواکی تنها کشور اتحادیه اروپا بدون داشتن مسجد رسمی می‌باشد با این حال پارلمان این کشور لایحه ممنوعیت ساخت مسجد را عامل تحریک نفرت دانسته و از تصویب آن خودداری کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از  spectator، لایه ممنوعیت مساجد در اسلواکی در پارلمان این کشور رای نیاورد.

درحالی که کشور اسلواکی تنها کشور اتحادیه اروپا بدون داشتن مسجد رسمی می‌باشد، پارلمان این کشور در جلسه‌ای که روز گذشته برگزار کرد، لایحه ممنوعیت ساخت مسجد را عامل تحریک نفرت دانسته و از تصویب آن خودداری کرد.

منتقدان این لایحه، میلان کراچنیاک نماینده مجلس ارائه دهنده این پیشنهاد را متهم به دخالت در امور مذهبی و تفتیش عقاید کردند.

ایگور ماتویچ رهبر حزب «مردم عادی و شخصیت‌های مستقل» در اسلواکی نیز گفته بود که تصویب این قانون می‌تواند این کشور را در معرض حملات تروریسی بالقوه قرار دهد.

کراچنیاک مدعی شده بود که مساجد مراکز ترویج تروریسم بوده و در گفته‌ای تحریک آمیز گفته بود: ما نمی‌توانیم میان مسلمانان افراط‌گرا و متعادل تفاوت قائل شویم زیرا مسلمانان متعادل کنونی، افراط‌گرایان آینده هستند.

نمایندگان مجلس همچنین از پیش نویس لایحه اصلاح قانون آزادی مذهبی ارائه شده توسط وی نیز حمایت نکردند. این لایحه وزارت فرهنگ را موظف می‌ساخت برای ثبت هر دین جدیدی، از سرویس اطلاعات و امنیت اسلواکی اجازه کسب کند.

این در حالی است که در زمستان سال گذشته پارلمان اسلواکی قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن دین اسلام در این کشور به رسمیت شناخته نمی‌شود و با ساخت مساجد نیز در این کشور مخالف است. این طرح قانونی را حزب ملی اسلواکی در دولت ائتلافی به پارلمان پیشنهاد داد که احزاب مخالف نیز با آن موافقت کردند.

کشور کوچک اسلواکی 5.4 میلیون نفر جمعیت دارد که 62% از جمعیت این کشور را مسیحیان کاتولیک تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha