جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی

حوزه / حضور حداکثری مردم در انتخابات، باعث یأس دشمنان، تقویت و اقتدار نظام و کشور می شود، مردم با حضور خود همیشه از انقلاب و نظام، دفاع و حمایت کرده اند و این بار هم حماسه دیگر را رقم خواهند زد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در روز29 اردیبهشت ماه گفت: در قانون اساسی  کشور، ویژگی هایی برای رئیس جمهور در نظر گرفته شده است؛ اولین ویژگی آن، انقلابی بودن و معتقد به آرمان های انقلاب، مبانی دینی و ارزشی و پیاده کردن این امور است.

عضو جامعه مدرسین حوزه ابراز داشت: مردم در این کشور به نظامی برمبانی جمهوریت و اسلامیت رأی داده اند تا مبانی دینی و اسلامی اجرا شود و کشور بر اساس اسلام اداره شود؛‌ قطعا رئیس جمهور این نظام هم لازم است فردی باشد که مهمترین نگرانی و دغدغه او اجرا و پیاده کردن اسلام و مبانی معرفتی و ارزشی در  جامعه باشد.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: مسئله دوم در فرد رئیس جمهور، برخورداری از روحیه انقلابی، استکبار ستیزی، دشمن ستیزی، مقابله با توطئه های دشمنان و برخورد قاطع با فتنه ها و عوامل خارجی است.

وی افزود: اگر رئیس جمهور از روحیه انقلابی قوی برخور دار باشد، درعرصه بین المللی قدرت چانه زنی نظام و کشور را می تواند افزایش دهد، با داشتن روحیه انقلابی، فکر دیپلماسی قوی می توان ارائه داد تا دشمن نتواند حرکت خاصی انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی اظهار داشت: نکته بعدی، مدیریت جامعه در سطح کلان کشور است؛ کشور80 میلیونی فردی می خواهد که در عرصه اجرایی و مدیریتی کار آزموده و قوی و سابقه مدیریتی خوبی داشته باشد؛ اگرمدیر لایق نباشد، مشکلات بیشتری سطح جامعه را فرا خواهد گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه ابراز داشت: مردم باید کسی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند که در مقابل هیاهوی دشمنان ترسی به خود راه ندهد؛ برای مقابله با برنامه دشمنان در مسائل فرهنگی، اقتصادی، برنامه قوی ارائه دهد.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: هدف دشمن مشخص است، می خواهد مردم را در مقابل نظام و کشور قرار دهد، رئیس جمهور لازم است صادقانه و خالصانه برای پیشرفت کشور،‌نظام و ملت این مشکلات را برطرف کند،  منتخب مردم باید با اشرافی گری، رشوه و دیگر مسائل مبارزه کند و اجازه ندهد این موضوعات در کشور و در بین مسئولان ترویج شود.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی با بیان این که فرد مسئول در نظام اسلامی، باید التزام عملی به ولایت فقیه داشته باشد ابراز داشت: التزام به ولایت تنها به زبان نیست، در عمل هم باید نشان داده شود، این مسائل باید در رئیس جمهور پررنگ باشد تا بتواند از موضع اقتدار با دشمنان سخن بگوید.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: مسئله دیگر در بحث انتخابات، حضور حداکثری است، حضور مردم باعث یأس دشمنان، تقویت و اقتدار  نظام و  کشور می شود، مردم با حضور خود همیشه از انقلاب و نظام، دفاع و حمایت کرده اند و این بار هم حماسه دیگر را رقم خواهند زد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha