پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نام محمد تا سال ۲۰۲۰ در لیست ۲۰ اسم پرطرفدار استرالیا

حوزه/پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰، نام محمد در لیست ۲۰ اسم پرطرفدار پسر در جامعه مسیحی استرالیا قرار بگیرد و این نشانه گسترش اسلام در این کشور است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، درحالی که لیست اسامی پرطرفدار در استرالیا براساس آمارهای اخیر منتشر شد، نتایج نشان داد که نام محمد به تدریج و تا سال 2020، در میان 20 اسم برتر پسر در این کشور قرار خواهد گرفت.

نام اسلامی محمد در این کشور با اکثریت مسیحی به تدریج محبوبیت یافته و پیش بینی می‌شود که در آینده‌ای نه چندان دور و  تا سال 2020، اسم محمد در لیست 20 اسم پرطرفدار پسر در استرالیا قرار بگیرد.

درحالی که محبوب‌ترین اسامی در استرالیا اکنون الیور و الیویا هستند، به نظر می‌رسد محبوب‌ترین نام‌ها در استرالیا در 20 سال اخیر یعنی از سال1997 تا کنون تغییرات قابل توجهی پیدا کرده باشد.

طبق آمار، اسم محمد در میان اسامی پرطرفدار پسر در سال 2012 در رتبه 99 قرار داشته و در سال 2016 به رتبه 58‌ام رسیده است و با سرعتی قابل توجه راه خود را به سوی لیست 20 اسم پرطرفدار در این کشور باز می‌کند.

درحالی که نام محمد یک اسم مذهبی اسلامی می‌باشد، در مقابل اسامی کلاسیک مسیحی مانند متیو، مارک، لوک و جان در لیست اسامی پرطرفدار در استرالیا جایگاهی ندارند.

در حالی که بیش از 150 میلیون نفر از مردان و پسران در جهان نام محمد، پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را دارند، به نظر می‌رسد که محبوبیت این اسم در جامعه چندفرهنگی استرالیا نیز رو به افزایش باشد و کارشناسان این مسئله را نشانه گسترش اسلام در این کشور می‌دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha