پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آتش سوزی عمدی در مرکز مراقبت‌های اسلامی اتاوا

حوزه/مرکز مراقبت‌های اسلامی در اتاوا، برای بار دوم در عرض هفته اخیر، مورد حمله اسلام‌هراسی قرار گرفته و به آتش کشیده شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ctvnews، یک مرکز مراقبت‌های اسلامی در شهر اتاوا، پایتخت کانادا، برای بار دوم در هفته اخیر به آتش کشیده شد.

این مرکز مراقبت‌های اسلامی که در خیابان سامرست شهر اتاوا واقع شده، حوالی ساعت 2 صبح چهارشنبه به آتش کشیده شد. فیلم‌های مدار بسته فوران آتش را در درگاه پارکینگ این مرکز نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد زباله‌ها و مواد آتش‌زا به محل درب این مرکز منتقل شده و از آن‌ها برای روشن شدن آتش استفاده شده باشد.

محفوظی از مرکز اسلامی اعلام کرده که این یک حمله اسلام‌هراسانه علیه مسلمانان بوده است.

درحالی که پلیس تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده ، به گفته منابع محلی این دومین باری است که این مرکز مراقبت‌های اسلامی در هفته اخیر مورد حمله قرار گرفته و به آتش کشیده می‌شود.

واحد تحقیقات حریق پلیس اتاوا تعیین می‌کند که آیا این حادثه اسلام‌هراسی بوده است یا خیر، اما با توجه به اینکه هنگام بروز حادثه آتش سوزی یک نامه تهدید‌آمیز و اسلام‌ستیز از شکاف پستچی درب جلویی مرکز به داخل انداخته شده، تردیدی در نفرت محور بودن این حادثه نیست.

در این میان مارک سووسی از پلیس اتاوا گفت: نوشته‌ها و نشانه‌های دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد این حریق عمدی با انگیزه نفرت انجام شده باشد که پلیس درحالی بررسی شواهد و مدارک است.

به نظر می‌رسد حملات 2گانه در عرض یک هفته به مرکز مراقبت‌های اسلامی در اتاوا نشان از بی‌کفایتی نیروهای امنیتی باشد.

در همین راستا، هفته گذشته نیز یک مرد جوان 27 ساله شیشه‌های مرکز و مسجد را اتاوا شکسته بود که بعد از این واقعه خودش را به پلیس معرفی کرده و متهم به دو مورد شرارت و یک فقره اهانت به پلیس شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha