سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
موحدی کرمانی

حوزه/ خطیب موقت جمعه تهران، با تأکید بر این که کاندیداهای تأیید صلاحیت نشده باید از قانون و نظر شورای نگهبان تبعیت کنند، تأکید کرد: مناظرات انتخاباتی باید زنده و مستقیم از تلویزیون پخش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله موحدی کرمانی، در خطبه های نماز جمعه امروز تهران (جمعه 1 اردیبهشت 96) که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: انتخاب اصلح، تقوا می خواهد.

وی با بیان این که مردم باید به حساسیت انتخابات پی برده و با حضورگسترده در آن اعلام کنند که جایگاه رفیع این واقعه را می دانند و پشتوانه نظام هستند، گفت: حضور مردم در انتخابات نظام جمهوری اسلامی را تقویت می کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که باید مردم به انتخاب اصلح در انتخابات توجه کنند، گفت: مردم باید با بررسی دقیق کاندیداها و نمرده دادن به آن ها، انتخاب اصلح داشته باشند و بدانند که این رأی آن ها امانتی در دست شان است و از این رو نباید گول تبلیغات کاندیداها را بخورند، بلکه باید واقعیات را تشخیص دهند و الان ناشناخته رأی دادن جایز نیست.

وی در ادامه با اشاره به تصمیم اخیر کمیسیون تبلیغات وزارت کشور مبنی بر عدم پخش زنده مناظره های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت: مناظرات باید به صورت زنده برگزار شود؛ مگر غیر از این است که مردم باید بصیرت داشته باشند؟ خب یکی از شرایط افزایش بصیرت مردم همین پخش زنده مناظرات است.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که مردم باید در مناظرات زنده عکس العمل کاندیداها در مقابل انتقادات به خودشان را ببینند، گفت: از شرایط یک کاندیدای صالح ریاست جمهوری مدیر و مدبر بودن، بصیرت داشتن، تلاش برای احقاق حقوق مستضعفین و مستحقان، و ندادن وعده های غیر قابل اجرا می باشد.

وی با بیان این که از مردم می خواهم به شخصی رأی دهند که پایبند به احکا اسلام باشد، گفت: کاندیداها نباید فراموش کنند که این جا، کشور جمهوری اسلامی است و حتی یک عمل غیر اسلامی هم نباید در دوران مسئولیت خود داشته باشند، چون مشروع نیست.

امام جمعه موقت تهران در بیان شرایط دیگر یک رئیس جمهور مطلوب گفت: رئیس جمهور خوب باید در غم فقرا باشد؛ اقتصاد را رونق دهد و به ویژه با توجه به اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید را مورد توجه قرار دهد؛ از آمریکا نترسد و بتواند مشت محکمی به صورت آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس بزند؛ همچنین نباید از کار خسته شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که افرادی که از سوی شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری تأیید نشدند، باید قانون را رعایت کنند، گفت: این افراد اگر اعتراضی دارند باید به شورای نگهبان ارائه کنند و اگر اعتراض شان وارد بود، حتما تأیید می شوند؛ نباید جنجال کنند، بلکه باید قانون را قبول کنند و بدانند که قانون می گوید شورای نگهبان مرجع تشخیص صلاحیت افراد برای پست ریاست جمهوری است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: افراد تأیید صلاحیت نشده باید بدانند که ممکن است برخی افراد که تأیید نشدند شاید هم خیلی صالح باشند، اما برای پست ریاست جمهوری مناسب تشخیص داده نشده اند.

وی با تأکید مجدد بر این که همگان باید به قانون تمکین کنند، خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که فتنه 88 بخاطر این اتفاق افتاد که فتنه گران قانون را قبول نکردند و تمکین نکردند؛ امروز هم هرکس نظر شورای نگهبان را نپذیرد، مثل این است که نظر اسلام را نپذیرفته است.

امام جمعه موقت تهران، با بیان این که فردی که در جایگاه ریاست جمهوری قرار می گیرد باید اهتمام کافی به توصیه رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی آن هم ابعاد مختلف آن به ویژه بحث تولید و اشتغال داشته باشد، گفت: ازکاندیداهای انتخابات می خواهیم در چاپ اقلام تبلیغاتی خود، از آیات قرآن و روایات استفاده نکنند تا مبادا زیر دست و پا افتاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن موسم حج گفت: مسئولین امر حج می کوشند مردم موفق شوند به زیارت خانه خدا بروند که البته ارزشمند است، اما مسئولین ما باید به وعده های آل سعود برای امنیت دل نبندند و عربستان را متوجه کنند که زخم های حادثه منا برای ایرانیان هنوز التیام نیافته است.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که دولت عربستان باید امنیت حجاج ما را تضمین کند، گفت: البته سفر حج نا امن واجب نیست، و از این رو مسئولان ما باید حوادث را پیش بینی کنند، چرا که آل سعود نوکر آمریکا می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت حادثه سیل آذربایجان، زلزله خراسان و تصادفات ایام نوروز به حادثه دیدگان، گفت: مسئولین در این حادثه ها امداد رسانی خوبی د اشتند و از جمله این که اورژانس، هلال احمر، نماینده رهبری در هلال احمر و ...، صادقانه و مخلصانه خدمت کردند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تبریک 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و 2 اردیبهشت سالروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: خداوند نیروهای مسلح انقلابی ما را اجر فراوان عنایت کند، چرا که ایشان به گردن همه ما حق دارند چون کشورمان را امن کردند در حالی که بسیاری کشورهای اطراف ما نا امن است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: نیروهای مسلح ایران اسلامی، نقش مؤثری در عزت کشور ما و عزت سرور ما ولی فقیه دارند.

وی همچنین فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) را تسلیت گفت.

امام جمعه موقت تهران در پایان سخنان خود از مسئولان ستاد نمازجمعه خواست که در آماده کردن مصلی تهران برای برگزاری نمازجمعه تعجیل کنند تا در ایام ماه رمضان، مردم در هوای گرم، به محوطه دانشگاه تهران نیایند.

۲۹/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha