سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مامون رهنه

حوزه/ امام جماعت مسجد اموی دمشق سوریه گفت: آنچه در سوریه اتفاق افتاده به این منطقه محدود نخواهد شد و رژیم صهیونیستی می خواهد با ایجاد اختلاف، شعار از نیل تا فرات محقق شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، مولوی مامون رهمه، امام جماعت مسجد اموی دمشق، امروز در همایش «سفیر هدایت» که با حضور 800 نفر از روحانیون و علمای شیعه و سنی، در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد با اشاره به اینکه به این همایش آمده تا درباره اهمیت وحدت، ضرورت و نتیجه آن در میان مسلمانان و جهانیان مطالبی بیان کند، ابراز کرد: فیلسوف آلمانی بعد از مطالعه سیره درخشان پیامبر(ص) نوشته که چگونه یک نفر میان کسانی که جنگ برقرار بود، صلح ایجاد کرد؟

وی با اشاره به اینکه در کتاب پروتکل های یهود در می یابید که معتقدند اگر مسلمانان متفرق شوند خطری برای آنها نخواهد داشت، اظهار کرد: ایجاد تفرقه امروز مسئله جدیدی نیست و همان وضع گذشته است که آنان قصد تفرقه و شکستن صفوف مسلمانان را دارند.

این مولوی سوری که مدتی در اسارت و شکنجه وهابیون و تروریست ها بوده است، افزود:  داعش و النصره بعد از جیش الحر آمدند، ولی حرکت و مسیر آنها یکی است و با اندیشه وهابیون بر طایفه گرایی برای پراکندن فساد، قتل و تفرقه مسلمانان اقدام  می کنند.

وی با اشاره به سؤال خود از جیش الحر در سوریه نسبت به  قتل، تخریب و ارعاب برای رسیدن به هدفشان که اصلاح می دانستند، گفت: آنها از من خواستند مردم را تحریک کنم، ولی من قبول نکردم و گفتم که من متعلق به مردم و کشورم هستم اما شما به آمریکا وابسته هستید.

این عالم سوری که پس از تیر خلاص وهابیون تکفیری، زنده مانده است، با بیان اینکه آنها عمامه پیامبر(ص) را بر سر گذاشته، اما در عین حال کارهای جنایتکارانه خود را انجام می دهند، گفت: داعش و جبهة النصره از سایر کشورها آمده و آزادی، امنیت، پیشرفت و رونق اقتصادی را از مردم سوریه گرفته اند.

مولوی رهنه ابراز داشت: بدانید که آنچه در سوریه اتفاق افتاده به این منطقه محدود نخواهد شد و رژیم صهیونیستی می خواهد با ایجاد اختلاف، شعار از نیل تا فرات محقق شود.

وی با دروغ پراکن و دروغ ساز خواندن آمریکا،  تاکید کرد: توطئه ای که امروز آثارش را در سوریه می بینیم در سایر کشورها برنامه ریزی شده که باید مراقب آن بود.

این مبارز سوری در ادامه با تاکید بر اینکه اتحاد و همدلی شیعه و سنی در ایران مایه دلگرمی آنان در دمشق و سوریه است، گفت: نمی توان شیعه و سنی را از یکدیگر جدا کرد، زیرا آنها مانند دو بال یک پرنده هستند.

این عالم اهل تسنن خاطر نشان کرد: وظیفه امروز علما این است که حق را بگویند و مردم را نسبت به تکفیری ها آگاه کنند، زیرا سکوت آنان موجب گسترش تروریست می شود.

وی تصریح کرد: فعالیت ده ها کانال ماهواره ای برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی به علت فراموش شدن مسئله اصلی جهان اسلام یعنی قدس شریف و تضعیف امت اسلامی توسط خود مسلمانان است.

مولوی رهنه با اشاره به نقاط مشترک مسلمانان، یادآور شد: امروز محبت و دوستی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) عامل وحدت است.

وی خطاب کرد: به سوریه بیایید و دردها و رنجی که قلب ما را فشرده و سیاست های آمریکا و اروپا این کشور را در مسیری تاریک قرار داده است، مشاهده کنید.

این مولوی با تاکید بر اینکه مسلمانان به علمای حق مدار و حق محور دلبسته اند، تصریح کرد: امروز دفاع از کلمه حق واجب است و عالمان دین با موضع گیری های صریح، روشن و قاطع می بایست در کنار ما بایستند و اطمینان داریم که شما عالمان بیداری هستید و می دانید چگونه مردم را هدایت کنید.

وی با ابراز این مطلب که ایران همیشه در حال رشد است و این امر موجب پیشرفت دیگر مسلمانان می شود، اظهار کرد: علما و اندیشمندان ایران، جوانان را به سوی علم، کار و تلاش دعوت می کنند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha