جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مصادره زمین‌های فلسطین و ساخت مرکز گردشگری یهودی در بیت‌المقدس

حوزه/ رژیم صهیونیستی قصد دارد با مصادره زمینی به مساحت ۱ هزار و ۳۰۰ متر مربع در ناحیه راس العامود، در نزدیکی شهر قدیمی بیت المقدس اشغالی، این مکان را به یک مرکز گردشگری تبدیل کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، رژیم صهیونیستی قصد دارد با مصادره زمینی به مساحت 1 هزار و 300 متر مربع در ناحیه راس العامود، در نزدیکی شهر قدیمی بیت المقدس اشغالی، این مکان را به یک مرکز گردشگری تبدیل کند.

این منطقه در پایین گورستان یهودیان در کوهستان زیتون واقع شده و صهیونیست‌ها قصد دارند آن را به یک مرکز گردشگری برای یهودیان تبدیل کنند. به گفته منابع محلی درحالی که طرح مذکور هنوز به طور کامل تایید نشده، مقامات شهری اسرائیل از هم اکنون آغاز کار بر روی زمین‌های مصادره شده فلسطینیان را آغاز کرده‌اند.

به گفته گروه نظارت شهرک‌سازی اسرائیل، شهرداری صهیونیستی از شیوه‌ای بسیار غیرمعمول برای تسریع مصادره این زمین فلسطینی استفاده کرده است و به سادگی مجوز ساخت و ساز بر روی زمین‌های غصبی فلسطینیان به دست آورده است.

مصادره زمین‌های فلسطین و ساخت مرکز گردشگری یهودی در بیت‌المقدس

نزدیکی به مسجد محمد الفتاح

طبق اخبار رسیده از سرزمین‌های اشغالی این مرکز گردشگری نه تنها قرار است بر روی زمین‌های مصادره شده از مردم فلسطین ساخته شود، بلکه در نزدیکی مسجد محمد الفاتح نیز قرار می‌گیرد. مسجد محمد الفاتح که به اسم مسجد راس العامود نیز شناخته می‌شود، محلی برای برگزاری نمازهای فلسطینیان محلی و کسانی است که مجوز ورود به محوطه مسجدالاقصی را ندارند.

گفته می‌شود در سال 2009، یک نمازخانه 70 متری برای نمازگزارانی که اجازه ورود به مسجد الاقصی را نداشتند، در این مسجد ساخته شد. با این حال صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان همواره این نمازخانه را مورد تهدید قرار داده و در سال 2012 نیز قصد داشتند به بهانه نداشتن مجوز ساخت، آن را از بین ببرند.

در این میان به نظر می‌رسد ساخت این مرکز گردشگری نه تنها به هدف یهودی سازی بیت‌المقدس و بیرون راندن فلسطینیان از بیت المقدس باشد، بلکه هدف جدید آنان حمله به مقدسات و حقوق مذهبی مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی است.

مصادره زمین‌های فلسطین و ساخت مرکز گردشگری یهودی در بیت‌المقدس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha