سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
راهپیمایی  مردمی در اعتراض به نسل کشی شیعیان در پاکستان

حوزه/ مجلس وحدت مسلمین پاکستان اقدام به برگزاری راهپیمایی گسترده‌ای در سرتاسر ایالت سند در محکوم ساختن حمله تروریستی پاراچنار و سایر جنایات انجام شده علیه شیعیان کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مجلس وحدت مسلمین پاکستان اقدام به برگزاری راهپیمایی در محکوم ساختن حمله تروریستی در پاراچنار و جنایات علیه شیعیان کرده است.
مجلس وحدت مسلمین پاکستان راهپیمایی‌هایی را در سرتاسر استان سند از جمله پایتخت آن کراچی برگزار کرد. هدف از این تظاهرات‌ها اعلام اعتراض به نسل‌کشی بی‌وقفه شیعیان در مناطق مختلف پاکستان از جمله حمله تروریستی پاراچنار، همچنین مشکلات زوار پاکستانی در مرز مناطق مرزی تفتان بود. یکی از مشکلات شیعیان پاکستانی مقامات مرزی در مرز تفتان هستند که به آن‌ها اجازه خروج از مرزهای پاکستان برای رفتن به زیارتگاه‌های ائمه در ایران را نداده و امنیت زوار اهل بیت را تامین نمی‌کنند.
از دیگر خواسته‌های شیعیان عدم عفو برای احسان الله احسان، تروریست منفور پاکستانی و اشد مجازات برای این جنایتکار است.
این راهپیمایی‌ها به درخواست حجت الاسلام مقصود علی دمکی، دبیرکل مجلس وحدت مسلمین در استان سند انجام شدند. راهپیمایی اصلی و بزرگ در کراچی برگزار شده، و در آن صدها تن از مسلمانان شیعه در خارج از مسجد خاردار «خواجه ایسنا عشری جیمی» تجمع کردند..
آیت الله احسان دانش، آیت الله علی حسین نقوی و آیت الله مبشر زیدی از سوی مجلس وحدت مسلمین برای تظاهرکنندگان سخنرانی نمودند. 
تظاهرات اعتراضی در نوابشاه، تاندو محمد خان و دیگر نقاط استان سند نیز برگزار شدند.
عملیات تروریستی گروه موسوم به «جماعت الاحرار» در 11 فروردین گذشته در نزدیکی حسینیه شیعیان در شهر "پاراچنار" در شمال غرب پاکستان بیش از 100 شهید و زخمی برجای گذاشت.
به علاوه 5 اردیبهشت نیز در انفجار بمب در مسیر حرکت یک دستگاه اتوبوس در ایالت "کروم ایجنسی" در شمال غرب پاکستان 26 نفر از شیعیان شهید و زخمی شدند.
در روز بعثت پیامبر(ص) "پاراچنار" دوباره رنگ خون گرفت و در "کُرُم وسطی" و در 25 کیلومتری شرق این شهر شیعه نشین پاکستان، بیش از 20 نفر به خاک و خون کشیده شدند.
در این حادثه یک مینی بوس حامل شیعیان روستای "گودر" ـ تنها روستای شیعه نشین واقع در کرم وسطی ـ بر اثر انفجار مین ضد تانکی که در جاده خاکی کار گذاشته شده بود هدف قرار گرفت که بر اثر آن 17 نفر، از جمله چند زن و کودک، شهید و 9 نفر مجروح شدند. این مینی بوس از گودر عازم شهر "صده" بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha