پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به جامعیت شخصیت آیت الله کمره‌ای، اظهار داشت: آثار علمی این اندیشمند بزرگ در همه عرصه‌های دینی قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران،  آیت الله محسن اراکی، امروز در نشست علمی "صلح کلید امنیت جهانی در پرتو پیام رسول الله(ص)" با نگاهی به زندگی، آراء و اندیشه‌های آیت الله علامه حاج میرزا خلیل کمره‌ای از منادیان وحدت اسلامی،در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تهران گفت: یکی از موضوعاتی که در مباحثات مورد توجه قرار می‌گیرد این است که اسلام طرز تفکر و نظامی را عرضه می‌کند که این نظام توانایی برقراری جامعه واحد را در خود دارد.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه بزرگترین آرزوی مصلحان جهان بشر ایجاد وحدت در جهان است، افزود: قرآن کریم تأکید دارد که هدف انبیاء ایجاد جامعه‌ای واحد مبتنی بر عدل و برابری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: این که همواره مصلحان جوامع بشری بویژه مصلحان جامعه اسلامی بر پیام وحدت و وحدت گرایی تأکید داشتند به این دلیل است که آنها ایمان دارند که تنها راه برون رفت جوامع بشری از مشکلات و پراکندگی، وحدت است.

آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به جامعیت شخصیت آیت الله کمره‌ای، تأکید کرد: آثار علمی این اندیشمند بزرگ در همه عرصه‌های دینی قابل توجه است و آثار گران‌سنگی از ایشان برجای مانده است. مرحوم کمره‌ای در فقه، اصول، تفسیر، فلسفه، معارف عمومی و مسائل اجتماعی اسلام صاحب‌نظر بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین برای انتشار آثار مرحوم آیت الله کمره‌ای اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha