جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرودگاهی در آلمان برای مسافرانش  «باجه دعا» نصب کرد

حوزه/ فرودگاه اشتوتگارت در آلمان به منظور آرام کردن مسافرانی که از پرواز وحشت دارند، اقدام به نصب یک باجه نماز و دعا کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از christianpost، فرودگاهی در آلمان به منظور آرام کردن مسافرانی که از پرواز وحشت دارند، اقدام به نصب یک باجه نماز و دعا کرده است. فرودگاه اشتوتگارت در کشور آلمان این باجه دعا را نصب کرده است که دعاهای مربوط به 300 دین و مکاتب مختلف را به 65 زبان مختلف دارا می‌باشد و پیروان تمامی این ادیان می‌توانند از آن برای خواندن دعا استفاده کنند.
یوهانس اسکوم سخنگوی فرودگاه در این باره گفت: اغلب مسافران کمی پیش از پرواز و خروج از دروازه‌های فرودگاه اندکی زمان باقی‌مانده دارند. باجه دعا لحظه‌ای تفکر و مراقبه را برای مسافران به ارمغان می‌آورد.
این باجه نماز که «امت دعا» نامیده می‌شود شامل اطاقکی به رنگ قرمز روشن، با یک پرده خاکستری و صندلی چرخان می‌باشد. این باجه همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی بوده و کاربران می‌توانند دعای مورد نظرشان را انتخاب کنند. باجه دعا قرار است به مدت سه ماه در فرودگاه در دسترس مسافران قرار گرفته و به صورت رایگان مورد استفاده قرار گیرد.

فرودگاهی در آلمان برای مسافرانش  «باجه دعا» ایجاد کرد

الیور اشتورم هنرمند اهل برلین که این باجه را برای مسافران طراحی کرده می‌گوید که هدف از ساخت آن آرامش قبل از پرواز برای مسافران است.
باجه دعا برای نخستین بار در سال 2012 در دانشگاه منچستر به عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقی سه سال با 500 هزار یورو هزینه ایجاد شد. این پروژه تحقیقاتی درباره اتاق‌های نماز و فضاهای میان ادیانی به انجام رسید.
استورم بسیاری از دعاها را خودش شخصا از مراکز دینی جمع آوری کرده، اما برخی از آنان را از آرشیوها گرفت. تیم تحقیقاتی همچنین به عنوان بخشی از پروژه و به منظور بهبود کیفیت از 250 فضای دینی در سرتاسر جهان بازدید کردند. آن‌ها همچنین به این نتیجه رسیدند که یافتن فضاهای مذهبی بزرگ برای پیروان ادیان به ویژه مسلمانان هنوز مشکل مهمی در بسیاری از دانشگاه‌ها محسوب می‌شود. اما در مقابل نتیجه گرفتند که باجه‌های دعا می‌توانند در اماکن عمومی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. و این باجه‌ها راه حل مناسبی برای ایجاد فضای موقت دعا و عبادت در ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌ها هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha