شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پاسخگویی به سؤالات دینی

حوزه/ غرفه پاسخ گویی و مشاوره دینی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه قم، در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب، پذیرای بازدید کنندگان می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام مهدوی با اعلام این خبر گفت: با توجه به استقبال گسترده بازدید کنندگان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای یافتن پاسخ های تخصصی و مشاوره دینی، غرفه مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه قم، در تمام ساعات نمایشگاه، در فضای بیرونی روبروی سالن کودک، با حضور کارشناسان و اساتید متخصص در 9 رشته آماده ی پاسخ گویی می باشد.

مدیر اداره ارتباطات مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه قم  ادامه داد: این مرکز در سال 1379 به منظور تبیین روزآمد اندیشه دینی، در جهت پاسخ گویی به پرسش های بنیادین و رفع و دفع آسیب ها و شبهات در حوزه دین، توسط شورای عالی حوزه علمیه تأسیس گشت و برخی از فعالیت های مرکز عبارتند از:

1-  انتشار بیش از 70 عنوان کتاب.

2-   پاسخ گویی علمی به بیش از 200 هزار پرسش در 9  گروه و رشته تخصصی قرآن و حديث، فقه، کلام و فلسفه، حقوق و فلسفه احکام، سياست و اجتماع، تربيت و روانشناسی، اديان و مذاهب، تاريخ و سيره، شبهه یابی.

3-  تولید نرم افزار تخصصی پاسخ 1 و پاسخ 2 (با حدود 14 هزار پرسش و پاسخ).

4- تولید نرم افزارهای مناسبتی مانند پیامبر اعظم(صلی‌الله علیه و آله)، غدیر، کوثر، خورشید نینوا، صبح بیداری 1 و2، فریضه انتخاب و تربیت فرزند.

5-  فعالیت سایت اندیشه قم با بیش از یک دهه سابقه.

6- برگزاری بیش از 300 نشست تخصصی کانون گفتمان دینی در مدرسه علمیه فیضیه و دیگر نقاط کشور.

7- حضور در نمایشگاههای متعددی چون نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، کتاب تهران و مطبوعات.

8- چاپ بیش از 20 شماره فصلنامه تخصصی «صباح» تحت اشراف آیت الله العظمی سبحانی و راه اندازی نشریه تخصصی پاسخ.

9- رصد و تحلیل نظام مند شبهات در فضای مجازی، مطبوعات، کتب و رسانه های تصویری.

 وی همچنین خاطر نشان کرد:  امسال غرفه مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه علمیه قم در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب نسبت به سال گذشته در موقعیت بهتری  بوده و شاهد استقبال بیش از پیش هموطنان عزیز جهت مشاوره و پاسخ گویی به سؤالات می باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha