چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار حجت الاسلام رحیمی صادق و آیت الله دین پرور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان تهران از راه اندازی رشته تخصصی نهج البلاغه در مقطع سطح ۳ با همکاری بنیاد نهج البلاغه، در حوزه تهران خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی‌صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر گفت: در این نشست علاوه بر بازدید از بیناد نهج البلاغه و دیدار با آیت‌الله دین پرور، زمینه‌های همکاری حوزه علمیه تهران و بنیاد نهج‌البلاغه بررسی گردید.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: با توجه به غربت نهج البلاغه در حوزه‌های علمیه، مدیریت حوزه علمیه استان تهران وظیفه خود می­ داند تا برای غربت زدایی از نهج‌البلاغه اقداماتی را در سطح حوزه انجام دهد.

وی افزود: إن شاءالله از سال تحصیلی جدید و با همکاری بنیاد نهج‌البلاغه اقدامات ذیل در مدارس علمیه استان تهران جهت نشر و ترویج نهج‌البلاغه انجام خواهد شد:

1- راه اندازی رشته تخصصی نهج البلاغه در مقطع سطح 3 حوزه با مسئولیت بنیاد نهج البلاغه

2- برگزاری کارگاه یک روزه نهج البلاغه شناسی در همه مدارس علمیه استان تهران

3- راه اندازی قفسه ویژه نهج البلاغه در کتابخانه های مدارس علمیه علمیه استان

4- تاسیس کرسی متن خوانی نهج البلاغه توسط آیت الله دین پرور در حوزه تهران

5- مشارکت در برگزاری کنگره ملی نهج البلاغه در سال آینده

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی‌‌صادق در پایان با بیان این که رئیس بنیاد نهج‌البلاغه برای تحقق موارد فوق اعلام آمادگی کرده است، گفت: در این دیدار آیت الله دین پرور ضمن تشکر از آمادگی و عزم جدی مدیریت حوزه علمیه استان تهران در احیای نهج‌البلاغه در مدارس علمیه و غربت زدایی از آن، آمادگی بنیاد را برای همکاری در انجام موارد مطرح شده، و تامین و اعزام استاد نهج البلاغه به مدارس علمیه، ابراز داشتند.

لازم به ذکر است بنیاد نهج البلاغه از باسابقه ترین مراکز علمی و پژوهشی در زمینه نهج البلاغه و سخنان حضرت علی(علیه‌السلام) می­باشد. این بنیاد قبل از پیروزی انقلاب توسط آیت الله دین پرور تاسیس و تاکنون منشأ خدمات شایانی در این زمینه بوده است.

انتهای پیام 42/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha