پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق-مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، با تبیین ۵ معیار اصلی انتخاب اصلح، گفت: با این نگاه که حوزه علمیه نباید باشگاه سیاسی احزاب باشد، ولی حوزه، سکولار و بی تفاوت نیست، از این رو همه اساتید، مبلغین و طلاب مکلّف‌اند ضمن تبیین معیارهای اصلح، مردم را برای حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی‌ صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، به تبیین معیارهای اصلی کاندیدای اصلح پرداخت و اظهار داشت: نکاتی که معیارهای کاندیدای اصلح را بیان می‌کند در حقیقت ریشه قرآنی و روایی دارند و حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بارها بر این معیارها و ملاک‌ها تاکید داشته‌اند. بنابراین ضرورت دارد همه مردم شریف ایران برای تشخیص و انتخاب کاندیدای اصلح این معیارها را مد نظر قرار دهند.

وی با بیان این که روحانیون هدایتگر مردم در تشخیص و انتخاب اصلح می‌باشند، افزود: اولین معیار اصلی یک کاندیدای اصلح، «اعتقاد دینی و التزام عملی به مبانی و ارزش‌های دینی» است.  کسی که بخواهد در نظام مقدس جمهوری اسلامی بالاترین جایگاه اجرایی کشور را به دست بگیرد، با این نگاه و اعتقاد که نظام حاکم بر کشور اسلام است، باید در فکر و عمل برخوردار از یک باور بسیار جدی به مبانی دینی باشد.

رئیس جمهور باید ولایتمدار باشد

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: «اعتقاد به مبانی نظام و انقلاب اسلامی، به خصوص اصل محوری و مترقی ولایت مطلقه فقیه»، دومین معیار اصلی کاندیدای اصلح می‌باشد. کسی که می‌خواهد در این کشور به مردم خدمت کند، باید به این مبانی ایمان و باور داشته باشد و تثبیت آن در جامعه را وظیفه‌ خود بداند، و ذره‌ای از این مبانی تخطی نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی صادق افزود: سومین معیار اصلی برای تشخیص کاندیدای اصلح، «قانون مداری» است. اگر در قانون اساسی برای ریاست جمهوری جایگاهی به عنوان مجری قانون اساسی تعریف شده، طبیعی است که خود رئیس جمهور و همکارانش باید نماد قانون گرایی بوده و در عمل متعهد به قانون باشند.

وی، «ولایت مداری» را چهارمین شاخصه‌ کاندیدای اصلح خواند و اظهار کرد: برخی ممکن است دم از ولایت بزنند و سخنان حضرت آقا را فراوان تکرار کنند، ولی در عمل و رفتارشان چنین چیزی به طور کامل مشاهده نشود. بر این اساس طبق قانون اساسی، رئیس جمهور باید تابع و پیرو ولی فقیه باشد تا جایگاه او مشروعیت پیدا کند.

مردم داری و توجه به محرومین

مدیر حوزه علمیه استان تهران «مردم داری و توجه به محرومین» را از دیگر شاخصه‌های کاندیدای اصلح برشمرد و گفت: تلاش برای کار و خدمت خالصانه به مستضعفین باید از اولویت‌های اصلی رئیس جمهور منتخب باشد و از همه‌ توان خود برای رفع مشکلات مردم استفاده کند. بنابراین طبق  معیارهایی که گفته شد و بر اساس سوابق افراد و با توجه به شعارهایی که بیان می‌شود، می‌توان فرد اصلح و امین و کارآمد را شناخت و انتخاب کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی‌صادق با بیان این که مردم رکن اصلی نظام اسلامی هستند، گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری تنها چیزی که سایه جنگ را از سر کشور برداشت، حضور آگاهانه مردم بود نه چیز دیگری.

آثار حضور حداکثری در انتخابات

مدیر حوزه علمیه استان تهران افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات علاوه بر این که توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند، باعث می‌شود تا آن‌ها این حضور را یک هشدار برای خود تلقی کنند، و طبیعتاً وقتی مردم را پشتوانه نظام ببینند، مجبور خواهند شد در رفتار خود تجدید نظر کنند. در عرصه داخلی نیز ضمن این که باعث عزت و اقتدار کشور می‌شود،  پشتوانه‌ای برای رئیس جمهور منتخب خواهد بود تا او با قوت بیشتری امور کشور را پیش ببرد.

حوزه، سکولار و بی تفاوت نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی‌صادق در پایان با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه و روحانیت در هدایت فکری و سیاسی جامعه، گفت: با این نگاه که حوزه علمیه نباید باشگاه سیاسی احزاب باشد، ولی حوزه، سکولار و بی تفاوت نیست. از این رو همه اساتید، مبلغین و طلاب مکلّف‌اند ضمن تبیین معیارهای کاندیدای اصلح، مردم را برای حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنند.

انتهای پیام 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha