پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازداشت یک افسر پلیس در فرودگاه آمریکا به دلیل مسلمان بودن

حوزه/ سیدعلی، افسر پلیس مسلمان آمریکایی که سال‌ها در شهر نیویورک خدمت کرده و بازنشسته ارتش آمریکا نیز می‌باشد، هنگامی که از خارج بازمی‌گشت به خاطر مسلمان بودن در فرودگاه بازداشت شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک مسلمان آمریکایی که سال‌ها به عنوان افسر پلیس در شهر نیویورک خدمت کرده و بازنشسته ارتش آمریکا نیز می‌باشد، هنگامی که از خارج به ایالات متحده بازمی‌گشت به خاطر مسلمان بودن در فرودگاه بازداشت شد.

جاستین کاکس یکی از وکلای مرکز ملی قانون مهاجرت که پس از این حادثه با سیدعلی، افسر مسلمان بازداشت شده در فرودگاه جی اف کندی صحبت کرده بود، در رابطه با پرونده این مسلمان آمریکایی گفت: هیچ کس برای گذر از قانون مهاجرت، شایسته‌تر از سید علی نبوده با این‌ها آن‌ها او را به خاطر مسلمان بودن و رنگ پوستش دستگیر کردند.

علی یک شهروند آمریکایی، یک افسر در اداره پلیس نیویورک، یک بازنشسته جنگی و یک افسر سرگرد در ارتش ایالات متحده است. با این حال وی پس از بازگشت از استانبول ساعت‌ها در فرودگاه جی اف کندی مورد بازداشت و بازجویی قرار گرفته است. علی از جمله یکی از مسلمانانی است که از زمان آغاز به کار دولت ترامپ تاکنون هنگام بازگشت از خارج به آمریکا ساعت‌ها مورد بازجویی و بازداشت قرار گرفته و به این امر اعتراض دارد. پیش از این نیز حسن عدن یک افسر بازنشسته پلیس کارولینای شمالی در ماه مارس نیز تجربه مشابهی در فرودگاه جی اف کندی داشت.

علی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: احساس می‌کنم حقوقم زیر پا گذاشته شده‌اند. من از آن‌ها پرسیدم آیا شما به من می‌گویید که هر کسی که نامش علی می‌باشد یک تروریست است؟ آیا تنها به دلیل رنگ پوستم و اینکه از خارج می‌آیم تروریست هستم؟

علی افزود: آنچه بیشتر مرا نگران می‌کند این است که شهروندان عادی با چه وضعیتی روبرو هستند. احتمالا آن‌ها با شرایط به مراتب بدتری روبرو هستند.

علی که از 18 سالگی به خدمت سربازی در نیروی دریایی در آمده می‌گوید:

حس ناتوانی من در لحظه بازداشتم در فرودگاه یکی از بدترین لحظات زندگی من بود. من عمرم را صرف خدمت به جامعه کرده‌ام و دلم می‌خواست کشورم نیز با من عادلانه برخورد کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، که از آغاز حاکمیتش بر این کشور قصد ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور داشته است، فرمان اجرایی منع مهاجرت مسلمانان از 6 کشور اسلامی را به تصویب رساند، این فرمان اجرایی با مخالفت‌های شدید و راهپیمایی‌های اعتراض آمیز مردمی زیادی در این کشور مواجه شد تا اینکه قضات این کشور موقتا آن را به حالت تعلیق درآوردند. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha