سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مسلمانان عامل آتش سوزی در مسجد انتاریو را بخشیدند

حوزه/ مسلمانان کانادایی، فردی متهم به آتش زدن مسجدشان در شهر همیلتون در جنوب استان انتاریو را بخشیده و اعلام کردند به دنبال مجازات وی نیستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از thespec، مسلمانان کانادایی، فردی را که متهم به آتش زدن مسجدی در شهر همیلتون در جنوب استان انتاریو شده بود بخشیدند.

سعید هاشمی، امام ایمن الطاهر و علی قوس نمایندگان شورای مسلمانان روز گذشته در دادگاه اعلام کردند که جامعه مسلمانان این فرد را بخشیده‌اند.

الطاهر گفت: به نظرم او به کار اشتباه خود پی برده و برای بخشش به ما متوسل شده است. ما قصد نداریم او را مجازات کنیم بلکه هدف ما آشتی و همزیستی مسالمت آمیز است.

علی نیز گفت: شهر همیلتون بیش از 30 هزار مسلمان دارد و این حادثه بر روی تمامی مردم شهر تاثیر گذاشته است. با این حال این فرد به دو چیز مهم رسیده است، نخست اینکه او از کار خود پشیمان است و برای ابراز پشیمانی و طلب بخشش به سراغ مسلمانان آمده است. و دوم اینکه قصد دارد بیشتر درباره اسلام بداند.

قاضی پرونده بخشش جامعه مسلمانان را پیش از صدور حکم درباره این فرد که پاییز سال گذشته آتش سوزی کوچکی در مسجد جامع ابراهیم در شهر انتاریو آغاز کرده بود مدنظر قرار داد با این حال اعلام کرد که هنوز مجازات قابل توجهی برای این فرد باید درنظر گرفته شود.

قاضی مارتا زیولاک، متهم کیث فردریک را با وجود اینکه مسلمانان او را بخشیده بودند، به جرم به راه انداختن حریق عمدی در مسجد به 25 ماه زندان محکوم کرد. او همچنین به مدت 1 دوره سه سال اجازه دسترسی به بمب‌های آتش‌زا نخواهد داشت.

این فرد در 14 سپتامبر سال گذشته درب جلویی مسجد جامع ابراهیم را به آتش کشیده بود، اما خوشبختانه رهگذران متوجه شعله‌های آتش شده و به کمک همسایگان اقدام به فرونشاندن آتش کردند و آتش نشانان نیز به محل حادثه آمده، در نتیجه خسارات کمی به ساختمان مسجد وارد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha